Belföld

Újabb halasztás metróügyben – át kell tervezni a nyomvonalat

A Fővárosi Közlekedési Felügyelet (FKF) mint vasúthatósági engedélyező, február 20-ig adott haladékot a 4-es metró projektfelelős cégének arra, hogy pótolja a környezetvédelmi engedélyben előírt hiánypótlásokat - mondta Pintér József, az FKF igazgatója kedden Budapesten.

Pintér hozzátette: az FKF célja az, hogy minél előbb kiadja a vasúthatósági engedélyeket a 4-es metró építéséhez, ám ezt addig nem teheti meg, amíg a DBR projektigazgatóság el nem végzi a rá kirótt feladatokat. Emlékeztetett arra, hogy ezek között az egyik legfontosabb, hogy a Gellért térnél át kell tervezni a metróalagút nyomvonalát, mivel a jelenlegi terv veszélyezteti a felszín alatti forrásokat. Utalt arra, hogy a rövid, másfél hónapos határidő bár kevésnek tűnhet, hogy a DBR projektigazgatóság a nyomvonal-terv módosítását elvégezze, ám mivel már korábban a közlekedési felügyelet egyeztetett velük, így e feladatra már felkészülhettek.

Pintér József emlékeztetett arra, hogy a 4-es metró vasúthatósági engedélyeztetési kérelmét még 1999-ben nyújtotta be a DBR projektigazgatóság, ám mivel nem csatolták hozzá a környezetvédelmi engedélyt és a tulajdonosi hozzájárulást, így az FKF többszöri hiánypótlásra szólította fel a társaságot. Kifejtette: mivel a jogerős környezetvédelmi engedély 2003 decemberében megszületett és azt elküldték az FKF-nek, így a felügyelet folytatta a korábban felfüggesztett vasúthatósági engedélyezési eljárását.

Pintér József reményét fejezte ki, hogy a DBR projektigazgatóság a február 20-i határidőig pótolja a hiányosságokat, így a felügyelet érdemben befejezheti a vasúthatósági engedélyezési procedúrát. Az FKF igazgatója azonban azt nem tudta megjósolni, hogy a felügyelet engedélyeztetési eljárása mikor fejeződhet be. Pintér József elmondta azt is, hogy a 2-es metró felújításával kapcsolatos külszíni engedélyeket az FKF már kiadta és várja a BKV engedélykérelmét, a mozgássérültek liftjére vonatkozóan. Utalt arra, hogy az állomásokon felszerelendő felvonók tervei már elkészültek, a főváros közgyűlése tavaly ősszel már döntött kivitelezésükről, ám ennek ellenére az erre vonatkozó engedélyeztetési kérelmet még nem kapta meg a Fővárosi Közlekedési Felügyelet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik