Belföld

Minisztérium reklámozza a vállalkozást

"Adott a lehetőség" szlogennel kommunikációs kampány indul a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban (GKM) működő pályázati lehetőségek, támogatások népszerűsítésére - jelentették be a tárca hétfői sajtótájékoztatóján.

Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter elmondta: a GKM minden feltételt meg kíván teremteni ahhoz, hogy a magyar vállalkozások itthon boldoguljanak. Január végéig a tárca valamennyi, a vállalkozásokat támogató pályázatot megjelenteti.

A január 5-től február 29-ig tartó, 160 millió forintos költségű kommunikációs kampány lebonyolítását a Saatchi and Saatchi cég nyerte el közbeszerzési eljárás keretében.


Csillag István elmondta, a Nemzeti Fejlesztési Terv gazdasági versenyképesség operatív programja keretében a legnagyobb forrásigényű pályázat a kis- és középvállalkozások technológiai korszerűsítését segítő pályázat lesz, támogatják továbbá az együttműködések kialakítását, a minőségfejlesztést, illetve a vezetői képességek elsajátítását. A GKM tájékoztatója szerint 2004-ben a gazdasági versenyképesség operatív program keretében megjelenő pályázatokra mintegy 34 milliárd forint összegben vállalhat kötelezettséget az irányító hatóság.


Ebből beruházásösztönzésre 8,3 milliárd forint, kis- és középvállalkozások fejlesztésére 10,1 milliárd, a K+F területre 8 milliárd, az információs társadalom és a gazdaság területére 7,7 milliárd forint jut. A 2004-ben kifizetésre kerülő összeg 17 milliárd forintra becsülhető. A környezetvédelmi és infrastruktúra operatív program feladataira 2004-ben 25 milliárd forint értékben vállalhat kötelezettséget az irányító hatóság, ebből 10 milliárd forint jut környezetvédelemre és energetikára, 15 milliárd forint pedig közlekedésre.


A 2004-ben kifizetett összeg mintegy 10 milliárd forintra becsülhető. Csillag István elmondta, hogy nemzeti pályázatok is kiírásra kerülnek, és ezek jelentős része a hitelhez jutást segíti. Támogatják az ipari parkokba való betelepedést, a regionális centrumok kialakítását és az energia-megtakarítást is. Paksy Zoltán, a Saatchi and Saatchi ügyvezető igazgató elmondta: a kommunikációs kampánnyal a minisztérium programjai iránt kívánják az érdeklődést felkelteni, illetve “emberközeli minisztérium” kialakítását célozták meg.


Mint elhangzott: a kommunikációs kampány keretében reklámfilmek, hirdetések, óriásplakátok, rádió-spotok, internet-bannerek jelennek majd meg. Az ügyvezető kérdésre válaszolva elmondta, hogy a 160 millió forint kétharmadát a médiában költik el, az egyharmad 60 százaléka gyártási költség, a többi ügynökségi díj.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik