Belföld

Nem vész el a bonuspont a Netrisk szerződéseinél

Nem érinti az ügyfelek bonus besorolását az, hogy a Netrisk Első Online Biztosítási Alkusz Kft. közreműködésével mondták fel biztosítójuknál a kötelező gépjármű-felelősség biztosításukat - derül ki a Pénzügyi Szerveztek Állami Felügyelete (PSZÁF) honlapján megjelent közleményből.

A PSZÁF közölte: a közelmúltban több sajtótermékben megjelent, hogy a Netrisk által alkalmazott internetes ügyfélmegbízások érvénytelensége kapcsán az Allianz Hungária Biztosító Rt. és az alkusz is a PSZÁF-hoz fordult álláspontjának kifejtése érdekében.


Felügyelet személyes tárgyalást folytatott az érintett biztosítókkal, aminek során egyetértéssel vette tudomásul, hogy a biztosítók a jogi aggályok ellenére elsődlegesen a biztosítottak érdekeit tartják szem előtt, s így a felmondott biztosítási szerződéseket felmondás címén és nem díjnemfizetés okán megszűnt szerződésekként kívánják kezelni. Ez a jogi különbségtétel azért lényeges, mert így a biztosítóváltás az ügyfelek bonus besorolását nem érinti.


Az érintett biztosítók korábban azért nem akarták elfogadni a felmondásokat, mert az ügyfelek azt az interneten keresztül tették, s nem írásban, a szabályoknak megfelelően. A PSZÁF tárgyalt a Netrisk képviselőjével is és előzetesen jelezte, hogy a megbízás írásbeliségével összefüggésben jogi aggályok vethetők fel. A felügyelet ugyanakkor egyetértett azzal és támogatta, hogy a Netrisk az érintett ügyfelektől szerezze be azon dokumentumokat, amelyek alapján az alkuszi megbízással összefüggésben sem formai, sem tartalmi aggályok nem merülhetnek fel.


A felügyelet a honlapján közzétettek szerint meg van győződve arról, hogy mind az alkusz, mind a biztosítók a PSZÁF számára kifejtett álláspontjuknak megfelelően járnak el, s ennek eredményeként az ügy mindenki számára megnyugtató módon zárulhat le.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik