Belföld

Kiszolgáltatottnak érzik magukat a banki ügyfelek

A bank ügyfele legalább tájékoztatásra jogosult, de azt sem mindig kapja meg – tapasztalják a fogyasztóvédők. Úgy látják: kifogás esetén a pénzintézet inkább hatóság, mint szolgáltató, és a panaszoknak nincs gazdájuk - írta a Világgazdaság. A PSZÁF nem avatkozhat be a bankok és ügyfeleik közötti egyedi jogvitákba.

Ki van szolgáltatva a bankoknak az, aki lakáshitelre szorul. A szerződéskötéskor tetemes költségek terhelik, állnia kell az elbírálás, a közjegyzők, illetve gyakorta az ingatlanbecslők díjait. Kiadásait növelheti a közvetítő fizetsége, mégis az jár jól, aki ilyet is igénybe vesz, merthogy legalább hozzáértő segíti a procedúrában – fejtette ki Dietz Gusztávné, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) pénzügyi szakértője. Az ügyfelek többsége nem érti igazán, mi áll azokban a blankettaszerződésekben, amelyeket aláír.


Az OFE-nál különösen az elmúlt években szaporodtak meg a pénzügyi szolgáltatások miatti fogyasztói panaszok. Dietz Gusztávné úgy véli: a fogyasztó legalább kellő tájékoztatásra jogosult, de ezt sem kapja meg a pénzintézetektől. Gond az is, hogy nincs igazi gazdája a panaszoknak. Az OFE szerint elsősorban a PSZÁF lenne erre hivatott, onnan azonban – többnyire hatáskör hiányára hivatkozva – a fogyasztóvédelmi békéltetőtestülethez kerülnek át az ügyek.



 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.