Belföld

Szárnyal a mobiltelefon-piac

A globális mobiltelefon-piac az év eleje óta következetesen túlszárnyalja a legvadabb várakozásokat is, állítja a Gartner hétfőn közzétett jelentése.

A harmadik negyedévben a gyártók 132,8 millió készüléket adtak el, ami 22 százalékkal haladja meg a tavalyi 108,8 milliós értéket. A Gartner a végfelhasználóknak ténylegesen eladott mennyiséggel számol, és nem a gyártóktól az értékesítési csatornákba kerülő mennyiséggel.

Az idei évre az elemzők 470 millió darabos forgalmat vártak, de ez várhatóan 500 millió körüli lesz, véli Ben Wood, a Gartner elemzője. Az érett amerikai és európai piacon a fekete-fehér kijelzős telefonok színes, kamerás modellekre történő cseréje zajlik – s „a mobiltelefon lényegében divatcikké vált”. A feltörekvő kínai és indiai piac milliós forgalma is gyorsabb növekedést produkál a vártnál – elsősorban az új előfizetők körében.

A Nokia valamelyest vesztett részesedéséből, de a harmadik negyedévben eladott 45,4 millió darabbal és 34,2 százalékos részesedéssel még mindig messze a piac élén áll. A Motorola másodikként 19,5 millió készüléket értékesített, ami 14,7 százalékos részesedést jelent – de 1 százalékpontot ő is vesztett piaci részesedéséből. A Samsung viszont a Nokia és a Motorola rovására növelte részesedését: 14,8 millió darabot adott el, amivel a tavalyi 10,5-ről 11,2 százalékra nőtt a részesedése. A negyedik helyen álló Siemens részesedése is nőtt 7,4-ről 9,1 százalékra, miután 12,1 millió telefont adott el.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik