Belföld

Mazda 6 Sedan 2,0 CDH GT – dízel zoom-zoom

Teszteltük a Mazda6 kétliteres csúcsdízeljét. A sportos, gyönyörű formájú kocsi nemcsak szépségével, hanem a remek vezetési élménnyel is kitűnik a konkurensek közül.

A Mazda látványos arculatváltása másfél évvel ezelőtt kezdődött. Akkor jelent meg a 626-ost felváltó 6-os modell, mely markáns, sportos stílusával kijelölte az új irányvonalat. Az azóta eltelt időben a japánok rendkívüli értékesítési eredményeket értek el, hiszen Európa-szerte 24 ezer darabbal növelték az eladást. Ennek köszönhetően az öreg kontinensen idén kategóriája legnagyobb számban értékesített japán modellje a 6-os.

Mazda 6 Sedan 2,0 CDH GT – dízel zoom-zoom 1

Kattintson a képre!

Látványos és sportos

A Mazda6 sikereit elsősorban tetszetős, sportos formavilágának köszönheti. A szélesre metszett fényszórók, a mélyre húzott orrspoiler és a mutatós könnyűfém kerekek mind fontos kellékei a zoom-zoom érzésnek. A belső, a műszerfal dinamikus formája és krómkeretes műszerei szintén egy sportkocsi benyomását keltik. A látvány fokozása érdekében a középkonzol ezüstös színt és Alfákra emlékeztető légbeömlőket kapott. Az általunk tesztelt csúcsfelszereltségű GT modellben a kárpitok színvilága is meglehetősen sportosra sikerült. A fekete-szürke ülések nagyon kényelmesek, pillanatok alatt beállíthatók, és az oldaltartásuk is példás.

Mazda 6 Sedan 2,0 CDH GT – dízel zoom-zoom 2

Kattintson a képre!

Az ideális vezetési helyzet megtalálását a 37 centiméter átmérőjű sportos, négy irányban állítható kormány is segíti. A nagyon jó fogású kormány a váltókarhoz hasonlóan bőrborítást kapott. A kocsi beltere nemcsak szép, de praktikus is: nagyok a térképzsebek és tároló rekeszek, van pohártartó és könyöklő is. A középkonzol tetején a navigációs rendszer képernyője kapott helyet. A DVD-ről üzemelő berendezésben egyelőre csak Európa térképe érhető el, így budapesti pozíciónkat csak egy nagy fehér folton jelöli. Sajnos, a készülék a kesztyűtartóban elhelyezett DVD videó lemezeket nem kezeli, így itthon gyakorlatilag feleslegesnek nevezhető. A vizuális élmények hiányát egy nagyon kifinomult 7 hangszórós BOSE audio igyekszik ellensúlyozni, nem is sikertelenül. A hat CD-lemezes, elöltöltős hifi-rendszer hangminősége kiemelkedő, a mélyek tiszták, a hangszín remek.

Mazda 6 Sedan 2,0 CDH GT – dízel zoom-zoom 3

Kattintson a képre!

Tágas

A Mazda6 térkínálatára nem lehet panasz, elöl kellően tágas, gyakorlatilag bárki elfér. Hátul még teljesen hátratolt első ülésnél is elegendő a lábtér. Sőt egy átlagos sofőr mögött akkora a hely, hogy akár keresztbe tett lábbal is kényelmesen el lehet férni.

A komfortos utastérhez méretes csomagtér tartozik. A 432 liter a kategóriában átlagosnak számít, de növelni lehet a 60/40 arányban lehajtható hátsó ülésekkel. A művelethez ráadásul csak a csomagtérben elhelyezett két kart kell meghúzni, ami nagyban megkönnyíti a berakodást. Akinek ez sem lenne elég, az válassza az ötajtós modellt, abban már alapból 500 literes a tér.

Nyomatékos motor

Mazda 6 Sedan 2,0 CDH GT – dízel zoom-zoom 4

Kattintson a képre!

A tesztautót kétliteres közös nyomócsöves turbódízel motorral szerelték. A CDH néven futó erőforrás hidegen kicsit csattogott, majd ahogy melegedett, folyamatosan halkult, de végig megmaradt brummogós dízeljellege. A vibrációból szerencsére semmit sem lehet érezni az utastérben. A motor maximális nyomatéka 310 Nm, kétezres fordulattól áll rendelkezésre, ám ez alatt kissé erőtlen a gép. Kis rutinnal azonban könnyedén lehet úgy váltani, hogy a fordulat ne essen vissza a turbónyomás felépülése alá.

A nagy nyomatéknak köszönhetően a kocsi igen rugalmas, előzéshez nincs szükség visszakapcsolásra, a motor erőből gond nélkül oldja meg a feladatot. A 136 lóerő az óra szerint 210-zel képes repíteni a Mazdát, igazán jól azonban 150-160-nál érzi magát. Ilyenkor a szélzaj is csekély, és a motor sem forog túlzottan.

Az ötfokozatú váltó japánosan precíz megvezetésű. Viszonylag rövid úton kapcsolható, és jó partner a sportos vezetéshez.

Mazda 6 Sedan 2,0 CDH GT – dízel zoom-zoom 5

Kattintson a képre!

Sportos kezelhetőség

A Mazda mérnökei remek futóművel vértezték fel a hatost. Az elöl kettőslengőkarokból álló független felfüggesztés illetve a többlengőkaros hátsó futómű egyaránt kitűnő partner mind a dinamikus autózáshoz, mind pedig a városi zötykölődéshez. A rugózás feszes, de cseppet sem kényelmetlen, jó hatásfokkal vasalja ki az útburkolat hibáit. A kormány rendkívül közvetlen, forgatása egy lehelettel nehezebb, mint a kategóriatársaké, de éppen ezért nagyon pontos.

A zoom-zoom filozófia lényege a sportos, dinamikus vezetési érzés, amit a hatos remekül képvisel. A kocsi kanyarsebessége szokatlanul nagy, a karosszéria dőlése minimális, a fék remekül adagolható és hatásos. A hatos forszírozott tempónál is végletekig semleges marad, a hirtelen gázelvételre sem reagál gorombán.

Ha a kocsi átlépi a határokat, azonnal közbeavatkozik az DSC (dinamikus stabilitás kontroll), de ez normál forgalmi helyzetben majdhogynem kizárt. Extrém próba esetén, csúszós, nedves úton hatalmas tempónál kanyarban fékezve mutatja meg igazi tudását, de még ilyen valószínűtlen helyzetben is könnyen úton tartotta az elektronika a Mazdát.

A városban is jól elboldogul a kocsi, méretéhez képest fordulékony, és a spoliereket sem zavarják a fekvőrendőrök. Az autó magas fara miatt egyedül a hátralátás nehézkes, ami megnehezíti a szűk parkolóhelyre való betolatást, ráadásul sajnos tolatóradar sem rendelhető.

Műszaki adatok

 Motor: 1998 cm3-es, négyhengeres, közös nyomócsöves turbódízel

Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó

Teljesítmény: 100 kW ( 136 LE) 3500/min

Nyomaték: 310 Nm 2000/min

Saját tömeg: 1410 kg

Hossz/szél./mag.: 4680/1780/1435mm

Tengelytáv: 2675 mm

Csomagtér: 432 l

Végsebesség: 198 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h: 10,6 sec

Gumiméret: 205/55 R 16

Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes): 5,5 / 8,3 / 6,5 l/100 km

Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km

Üzemanyagtartály: 64 l

Listaár: 7.329.900

Garancia: 3 év / 100 000 km, 12 év átrozsdásodás ellen 

Full extrás

A nálunk járt tesztautó GT felszereltsége a Mazda6 csúcsát jelenti, gyakorlatilag minden kényelmi és biztonsági berendezés megtalálható benne: a digitklímától kezdve a tempomaton és a xenon fényszórókon át egészen az ülésfűtésig, nem is beszélve a navigációról és a BOSE hifiről.

Az NCAP teszten négy csillagos Mazda biztonsági arzenálja is impozáns. Van itt minden: hat légzsák, aktív fejtámlák, dinamikus stabilitás kontroll (DSC), elektronikus fékerőelosztó (EBD) és természetesen kipörgésgátló (TCS) is.

Értékelés

A Mazda6 sportos gyönyörű formája, és remek vezetési élménye miatt elsősorban azoknak ajánlható, akik kedvelik a dinamikus, ugyanakkor kényelmes autózást. A kocsihoz remek választás az erősebb turbódízel motor, mely kellően dinamikus és mindössze 8 litert fogyaszt. Az autó ára valamivel több mint 7,3 millió forint, ami nem kevés, de a konkurensekkel összevetve kiderül, hogy ilyen mennyiségű extrával máshol sem olcsóbb.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik