Belföld

Nokia – piacvesztés Európában

Jelentős mértékben csorbult a finn Nokia domináns szerepe az európai mobiltelefon piacon.

A Strategy Analytics piackutató intézet adatai szerint a harmadik negyedévben 42,1 százalékra zsugorodott a Nokia egy évvel korábban még 51,2 százalékos piaci részesedése.


A visszaesést elsősorban a Siemens előretörése idézte elő,melynek piaci részesedése 9,5 százalékról 17 százalékra duzzadt. A Siemens elsősorban az olcsó és középkategóriás készülékek terén hódította el a Nokia piaci pozícióit.


A felső kategóriában a dél-koreai Samsung lépett előre 7,6 százalékos piaci részesedésről 8,6 százalékosra. A Sony Ericsson szintén a magasabb kategóriájú készülékeinek köszönhetően bővítette piaci részesedését 4,0 százalékról 6,6 százalékra.


A Motorola részesedése Nyugat-Európában 7,8 százalékról 6,3-ra csúszott vissza. A Nokia piaci részesedése Nagy-Britanniában szenvedte el a legnagyobb visszaesést. A finn mobiltelefon készülék gyártó két év óta első alkalommal látta csökkenni piaci részesedését Európában. Eladni azonban még így is 13,7 millió darabot adott el a harmadik negyedévben a tavalyi 13,5 millió darab után. Összességében a beszámolási időszakban 26,3 százalékkal 32,4 millió darabra emelkedett a mobiltelefonok értékesítése Európában.


A második negyedévivel összevetve a növekedés hét százalékos. Az egész évre vonatkozó értékesítési előrejelzését 109 millió darabról 125 millióra emelte a Strategy Analytics. A növekedés elsősorban a színes kijelzővel és digitális fényképezőgéppel szerelt mobiltelefonok, valamint az olcsó kategóriába eső készülékek keresletének köszönhető.


 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik