Belföld

A The Times cikke a Kondor-ügyről

admin

2003. 11. 28. 18:35

A Kondor-ügyről közölt ismertetést pénteken a londoni The Times, jórészt a Népszava erről szóló írásait ismertetve. A vezető brit lap kis alakú - úgynevezett tabloid, napközben megjelenő - kiadásának budapesti keltezésű cikke felidézi, hogy Kondor Katalint, a Magyar Rádió "kimondottan jobboldali, a Fidesszel szoros szövetséget ápoló" elnökét a magyar napilap szerint Vári fedőnévvel, H-59742 kóddal szervezték be.

A The Times szerint a Kondor-ügyként ismertté vált eset csak a legutóbbi “a kommunista időszakban gyökerező kínos kémbotrányok sorában”. Ezzel összefüggésben a brit lap megemlíti, hogy Medgyessy Péter miniszterelnökről is napvilágra került kémelhárító múltja, és amikor Pokorni Zoltán, a Fidesz (akkori) elnöke Medgyessy lemondását követelte, az ő édesapjáról is kiderült, hogy a titkosszolgálat informátora volt, ami miatt Pokorni lemondott.

A The Times budapesti tudósítója megszólaltatta a nemzetbiztonsági szolgálat történeti levéltárának egy illetékesét, Batzoni Gábort, aki a Kondor-ügyről azt mondta: úgy tűnik, hogy a dokumentumok teljesen valódiak, de “hogy bizonyítanak-e is valamit, az már más kérdés”. Az illetékes szerint “a levéltárban sok valódi dokumentum van … ezek azonban sok olyasmit tartalmaznak, ami nagyon messze áll az igazságtól”.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Budapest, 2016. március 2.
Palich Etelka, a Miniszterelnökség területi közigazgatás irányításáért felelős helyettes államtitkára beszédet mond a fogyatékossággal élő felsőoktatási hallgatók közigazgatási ösztöndíjprogramja őszi szemeszterének záró-, illetve tavaszi szemeszterének nyitórendezvényén és oklevélátadóján a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal Csekonics-termében 2016. március 2-án.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.