Belföld

Gondban a világ harmadik élelmiszer-kereskedője

A holland Ahold kiskereskedelmi cég első kilenchavi nettó eladása 10,5 százalékkal 43,3 milliárd euróra csökkent a tavalyi 48,390 milliárdról. A cég egy részvényre jutó vesztesége tízszeresére nőtt egy év alatt.

Az amerikai Wal-Mart és a francia Carrefour után a világ nagyságra harmadik élelmiszer-kiskereskedőjének arculatérték leírások és egyszeri tételek előtt működési nyeresége 857 millió euró volt, ami 53,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 1,839 milliárd euróhoz viszonyítva.

A cég az idei első kilenc hónapot 62 millió euró nettó veszteséggel zárta, tavaly ugyanekkor 17 millió euró nettó nyeresége volt. Részvényarányos vesztesége 0,10 euróra nőtt a tavalyi 0,01 euróról.

Az Ahold árfolyama szerdán az amszterdami értéktőzsde korai kereskedésében 5 százalékkal 7,86 euróra csökkent részben arra a bejelentésre, hogy a kiskereskedelmi cég 3,0 milliárd euró értékben részvényt bocsát ki, darabonként 4,83 euró áron. A részvényeladás révén befolyó összegből az Ahold csökkenteni akarja 10 milliárd eurót meghaladó adósságát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik