A legnagyobb brit kiskereskedelmi lánc, a Tesco Plc a csoportszintű forgalma 17,5 százalékos növekedéséről számolt be kedden a november 15-ével végződött három hónapról.
Mind a hazai, mind a külföldi piacon nagy volt a növekedés – írták az időközi jelentésben. A nagy-britanniai forgalom 14,6 százalékkal nőtt, ebből a szerves növekedés – a negyedévben megnyitott új létesítmények nélkül – 6,9 százalékos volt, 6,6 százalékos mennyiségi növekedés közben. A külföldi értékesítés 31 százalékkal bővült.
A ruházati részleg értékesítése 34 százalékkal gyarapodott Nagy-Britanniában, hatszorosan meghaladva az ágazati ütemet. A vállalati előrejelzés szerint később ez az ütem lassulni fog, de várhatóan mindig meg fogja haladni az ágazati ütemet néhány százalékponttal, mert a Tesco megtartja stratégiai előnyét a ruházati szakkereskedelemmel szemben azzal, hogy az emberek élelmiszerért gyakran mennek a Tesco-boltokba.
A Tesconak majdnem 2300 értékesítő helye van világszerte, és övé a brit élelmiszer-kiskereskedelmi piac 27 százaléka. Az elemzői előrejelzéseket meghaladó eredmények nyomán a Tesco Plc árfolyama 3,27 százalékkal 252,75 pennyre erősödött. Az InterContinental Hotels 3,42 százalékkal 551,75 pennyre drágult, miután kedvezően nyilatkoztak a cég részvényének a kilátásairól a Deutsche Bank elemzői.