Belföld

Még a multiknak is drága az e-mail

Az e-mail már évek óta mindennapos dolog a cégek vezető tisztségviselői és irodai alkalmazottai számára, de egy új vizsgálat azt mutatja, hogy sok dolgozónak még a multinacionális vállalatoknál sincs e-mail hozzáférése.

A Szilícium-völgyben székelő kutató-elemző cég, a Radicati Group minap közzétett felmérése úgy találta, hogy a nagyvállalati dolgozók 45 százaléka nem tud a munkahelyén elektronikus formában levelezni. A cég szerint ez a szám 2007-re 25 százalékra csökken, ahogy a vállalatok e-mail hozzáférést biztosítanak az olyan dolgozói csoportok, mint pl. a raktárosok számára is, akik ma szinte sehol nem kapnak e-mail címet.

A cégkommunikáció sokkal hatékonyabb, ha minden dolgozóhoz eljut, mondja Marcel Nienhuis, a Radicati elemzője. A tanulmány ara a következtetésre jut, hogy ez a kihasználatlan szegmens akár 6,7 milliárd dollár bevételt is hozhat az e-mail szolgáltatóknak, amelyek új és olcsó üzenő termékeket kínálnak a vállalatoknak. Ezekről a termékekről hiányoznak azok a „sallangok” (pl. az ütemező és a fájlmegosztó képesség), amelyek a csoportos-szoftver alkalmazásokra jellemzőek. Ezek az alkalmazások egyszerű, webes alapú e-mail programok, melyeket arra terveztek, hogy különálló terminálokon vagy kioszkokban használják őket.

Egy irodai csoportos-szoftver felhasználónként évente 200-300 dollárba kerülnek egy nagyvállalat számára, ami lehetetlenné teszi minden dolgozó „bedrótozását”. Viszont a belépő szintű, csak e-mailt biztosító alkalmazások ára átlagban nem drágább évi 20 dollárnál. Nienhuis szerint azok a cégek, amelyek kiterjesztették az e-mail hozzáférést, az új felhasználóknak csak a vállalati hálózat használatát biztosítják, a magáncélú levelezés viszont tilos a spam- és a vírusveszély miatt.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik