Belföld

Amerikában 10 százalékkal nőtt az online reklámbevétel

2003 első hat hónapjában 3,29 milliárd dollárt hoztak az online reklámok, szemben 2002 első felével, amikor 2,97 milliárd dollár volt a bevétel, olvasható az Interactive Advertising Bureau (IAB) és a PricewaterhouseCoopers kedden közzétett tanulmányában.

Az IAB adatai azt mutatják, hogy 2003 második negyedévében az online hirdetések utáni bevétel 1,66 milliárd dollár volt, ami 13,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. Az első negyedévi 1,63 milliárdos eredmény azonban némileg alulmúlta a várt 1,69 milliárdos értéket. Az első negyedévhez képest a második negyedév eredménye 1,7 százalékkal nőtt. Greg Stuart, az IAB elnök-vezérigazgatója szerint immár az egymást követő harmadik negyedévben „tükrözik a bevételadatok a piac realitásait”, vagyis nőnek. „Bevált a folyamatos és masszív fellendülést jelző prognózisunk, és a kilátások fényesek, mert ahogy terjed az internethasználat és a szélessávú hozzáférés, a hirdetők súlyukkal és a pénzükkel sorakoznak fel az interaktív reklámozás mögött”, fogalmazott Stuart.


Pete Petrusky, a PwC új médiákkal foglalkozó igazgatója szerint az ipar „még mindig keresi a legjobb reklám formátumot, amely a legtöbb szemet vonzza”. Az első online reklámok a ’90-es évek végén a zászlós reklámok voltak, amelyek átalakultak felugró hirdetésekké, a mai trend pedig a kulcsszó szerinti keresés, ahol a keresőmotor generálja az eredményt: vagyis az a cég kerül jobb helyre a listán, amely többet fizetett a kereső cégnek. Petrusky szerint jelenleg 18-20 millió amerikai háztartás rendelkezik szélessávú internet eléréssel, ha ez a szám eléri a 30 milliót, valószínűleg újabb robbanás következik be az online reklámozásban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik