Mosonyi György hozzátette: Szibériában annyit fognak
termelni az egyetlen vállalattal, mint Magyarországon összesen. (A tudósítás szerint vezérigazgató nem említette, de a Mol a Jukosszal együtt termeli ki a szibériai energiahordozót.) A vezérigazgató beszélt arról is: az európai uniós csatlakozás megköveteli az olajfinomítóktól a kénmentes üzemanyag előállítását, azaz 2005. január elsejétől minden tagországban kénmentesnek kell lennie a benzinnek és a gázolajnak. Ez azzal jár, hogy minden finomítóban hatalmas beruházásokat kell végrehajtani.
A Mol egy éve hozzákezdett a szükséges fejlesztésekhez, mire az új szabvány életbe lép, üzemanyagait kénmentes minőségben fogja előállítani, és versenyképes marad az olajfinomítók között – mondta. A vezérigazgató tájékoztatása szerint társaság a legnagyobb megújítást 1992 óta az üzemanyagtöltő állomás hálózatán hajtotta végre. Az elmúlt évek fejlesztéseit az indokolta, hogy az üzemanyag jelentős részét benzinkutaknál értékesítik. Mosonyi György hangsúlyozta: a hálózat ma már minden tekintetben felveszi a versenyt bármely világcég töltőállomásaival.
A vezérigazgató kitért a gáz üzletágra, amelyet a Mol szempontjából az utóbbi évek gyenge pontjának nevezett. Kiemelte, hogy az új gáztörvény áttörést jelent a magyarországi gázpiacon: kinyitja azt az uniós ütemtervnek megfelelően, ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a Mol gáz üzletága a jövőben kiszámíthatóan, nyereségesen tudjon működni.
A Szeged és Arad közötti gázvezeték tervezett megépítésével kapcsolatban a vezérigazgató elmondta: a fejlesztés azt a célt szolgálja, hogy összekössék a magyar és a román gázrendszert, s lehetővé váljon a gázszállítás Magyarország felől Románia irányába. A tárgyalások jól haladnak, a beruházás előkészítése jó állapotban van – fűzte hozzá. Ismertetése szerint a vezetékrendszer magyarországi szakasza 47 kilométer hosszú lesz, a beruházás költsége 6 milliárd forint.