Belföld

Sokoldalú óriás

Az XC90 következetes folyománya a Volvo korábbi modelljeinek, hiszen a kombikarosszéria már szinte elválaszthatatlan a márkától. A svédek első szabadidő-autója később érkezett ugyan, mint ellenfelei, ám azonnal az élre ugrott a mezőnyben.


Sokoldalú óriás 1

Az XC90 minden eddigi Volvónál nagyobb, fényűzőbb. A közel ötméteres hossz és az előretolt szélvédő hatalmas belső teret rejt: mégpedig hamisítatlanul volvósat. Az utastér otthonos, barátságos és harmonikus. A szemet nyugtató színek, a tökéletesre csiszolt ergonómia, az otthoni csúcshifik minőségével vetekedő Dolby Surround audiorendszer, a jellegzetes Volvo-illat, az okos részletmegoldások hamar rabul ejtik az embert. Meggyőző a minőségi benyomás is: finom a bőrhuzat, kellemesek a műanyagok, még a fának látszó (de környezetvédelmi okokból műanyagból készült) betét is szép, és nem zörög semmi.

A svédek kérésre három üléssorral is szállítják az XC90-et. Ebből könnyű kitalálni, hogy az XC90 a variálhatóság és a mindennapi használhatóság dolgában is alaposan elhúz vetélytársaitól.

Mint minden Volvo, az XC90 is új mércét állít az aktív és passzív biztonság terén. Különös gondot fordítottak a magas építésű autó borulás elleni védelmére. A menetstabilizáló elektronikát (DSTC) giroszkópos rendszer, az autó oldalirányú dőlését mérő RSC vezérli, automatikusan aktiválja a kitörésgátlót, ha a karosszéria középtengelye túlzott mértékben elhajlik a függőlegestől – azaz csökkenti a motor nyomatékát és egy vagy több kerék fékezésével stabilizálja az autót.

A biztonság kedvéért azért alaposan megerősítették a jármű vázát, a tetőbe a hagyományosnál ötször szilárdabb acélszelvényeket építettek be. Az XC90 hiánytalan arzenálja passzív védelem terén is hozza a Volvótól elvárt szintet: a függönylégzsák még a harmadik üléssoron utazókat is védi.

Ugyancsak kiváló a Volvo XC90 ütközési kompatibilitása. A magas építésű SUV-k lökhárítója a hagyományos személygépkocsikénál jóval feljebb helyezkedik el, így valósággal maguk alá préselik a kisebb járműveket frontális ütközés során. A Volvo mérnökei ezért az első futómű segédvázkeretére egy kiegészítő kereszttartót építettek, amely pontosan a személyautók gyűrődőzónájának magasságában helyezkedik el. A motort hátratolva építették be az autó sima, lágy vonalakkal határolt orrába, hogy gázolásos balesetnél minimálisra csökkentsék a gyalogosokat ért sérüléseket.



Sokoldalú óriás 2

A motorkínálat három tagból áll. Az öthengeres benzines turbómotor, valamint a soros hathengeres biturbó a világ legszigorúbb emissziós előírásait is teljesíti, ráadásul anélkül, hogy a teljesítményt feláldozná a környezetvédelem oltárán: a 2,5 literes öthengeres 210 lóerőt mozgósít, az S80 T6-ból származó 2,8 literes hajtómű pedig 272 lóerőt. A kínálat harmadik darabja a 2,4 literes common rail turbódízel, 163 lóerővel, amely az európai piac kiváltsága, az USA-ba nem exportálják. Pedig ott is kedvelnék, hiszen a nagyon nyomatékos dízelmotor dinamikusan, ugyanakkor takarékosan mozgatja a Volvo zászlóshajóját.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik