Belföld

Örömautózás

A Lotus tervezői mindig is pontosan tudták,hogy kinek szánják autóikat: azoknak, akik-nek a vezetés egyszerre szenvedély és passzió, aki vegytiszta örömautózásra vágyik, és érzelmi alapon közelíti meg az autóvásárlást.


Örömautózás 1

Számára a sportkocsi technikai eszköz, amely hozzásegíti, hogy maximálisan kielégítse vezetési vágyát. Az ilyen beállítottságú autós nem bízza magát számítógépek által vezérelt dinamikai rendszerekre, nem akar lemondani a kézi vezérlés élményéről, ki akarja próbálni önmagát, képességeit, azaz számára a vezetés élménye a legfontosabb. A Lotusok pedig – de különösen a most futó Elise-széria – pontosan ezt az érzést kínálják.

Az Elise a formatervezők és konstruktőrök hagyományokat tisztelő, ám a csúcstechnológia legújabb eredményeit is alkalmazó együttműködésének eredménye, amellyel a szakértők szerint a Lotus átírta a versenyautók rangsorát. A százhúsz lóerős motor egy hihetetlenül könnyű, alig 710 kilogrammos karosszériába építve (az autó váza mindössze 68 kilogramm) óránként 200 kilométeres sebességgel képes repíteni utasát. Mindössze 5,6 másodperc szükséges ahhoz, hogy az autó száz kilométeres sebességre gyorsuljon, a megállásról pedig egyedi, a versenyautókhoz tervezett alumínium féknyergek, 282 mm átmérőjű hűtött öntöttvas féktárcsák gondoskodnak. A speciális futómű-kialakítás biztosítja a megfelelő úttartást nagy sebességnél, egyenetlen utakon és éles kanyarokban egyaránt. Az első Elise 1996-ban gördült ki a gyárból; a most kapható modell a Lotus történetének első számítógéppel tervezett modellje, amelynek első példánya 2001-ben készült el. Azóta további változatok születtek, így a Race Tech és a Sports Tourer modellek, valamint a még nagyobb teljesítményre képes 111 és a 111S, amelyeket változó szelepvezérlésű 160 lóerős motor gyorsít óránként akár 212 kilométeres sebességre – vagyis a 111-es modellek azok számára készülnek, akik extra teljesítményre és nyomatékra, kihívásokra vágynak.



Örömautózás 2

Az Elise sorozat különlegessége a Lotus sikeres versenymúltját idéző Heritage-kollekció. Idéznivaló pedig bőven akad, hiszen a Lotus presztízsét mindenekelőtt a Forma-1-es versenypályákon elért, minden más márkát felülmúló sikerszéria alapozta meg: a hajdani, legendás Lotusok volánja mögött olyan versenyzők ültek, mint Jim Clark, Graham Hill, Jochen Rindt, Emerson Fittipaldi, Mario Andretti, Nigel Mansell vagy Ayrton Senna. A Heritage modellek műszaki alapját az Elise 120 lóerős változata adja, kivéve a legújabb 99T modellét, mely az erősebb, 160 lóerős kivitelre épül. A Lotus az utóbbi két évben világszerte, de különösen Európában látványosan építi ki eladási hálózatát. Magyarországon a Hyundai, illetve a Jaguar eladási jogaival is rendelkező cégcsoporttal kötöttek megállapodást, így 2003 tavaszától a Lotus Import Hungary Kft. hazánkban is megkezdte a legendás angol sportkocsik forgalmazását.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik