Belföld

A régi jó barát

Az európai autóipar egyik leghatalmasabb uralkodóháza, a VW Golf generációk óta ismert a piacon. A család első sarjának dédunokáját ugyan a közelmúltban francia trónbitorlók félreállították, ám Wolfsburg bízik abban, hogy az új Golf visszaveheti a jogart a Peugeot 206-tól és a Renault Mégane-tól.


A régi jó barát 1

A gyártás három évtizede alatt 22 millió autó viselte a Golf nevet. A kategóriateremtő modell titka az állandóság és az újító szellem ritka szerencsés találkozása volt: optikailag mindig egy arasznyival a versenytársak előtt járt, ugyanakkor generációról generációra jól követhető és azonnal felismerhető volt a Golf-arculat.

Nincs ez másképp az új, ötödik modellnél sem. Az autó arányai változatlanok, nem utolsósorban az egyre vaskosabbá váló, jellegzetes C-oszlopnak köszönhetően. Ugyanakkor a Golf szemből és hátulról nézve kevésbé emlékeztet elődeire: a lámpatestek hátul a spanyol házibarát Seat modelljeit, elöl a Touran fényszóróit idézik.

A Volkswagen stratégiája szerint más modellekkel közös padlólemezen nyugszik a több mint 4,2 méteres autó. Ez alkalommal azonban az osztozkodás feltétlenül előnyére szolgál a népautónak: eddigi legneuralgikusabb pontjai változtak előnyükre: a túl egyszerű hátsó futómű és a szűk hátsó lábtér. A hátsó kerekeket gyakorlatilag az Audi A3-aséval azonos, többlengőkaros szerkezet vezeti meg, a tengelytáv pedig 6,7 centiméterrel nőtt.

Komfort és biztonság dolgában nehéz lesz versenyre kelni a Golffal. A karosszéria torziós szilárdságát majdnem megkétszerezték, a felszereltségi szintek tartozéklistáján pedig olyan elemekkel találkozhatunk, mint a hat légzsák, a tolatáskor automatikusan belső keringetésre átálló kétzónás klíma, vagy a négy irányban állítható elektromos deréktámasz. Alapfelszerelés a menetstabilizátor, az átdolgozott futómű és fékrendszer pedig a nagyobb kategóriákra jellemző kényelmet és precíz úttartást ígér.

A VW motorkínálata bármelyik ellenlábaséval versenyre kelhet. Az új, 140 lóerős 2.0 TDI dízelhez új, hatfokozatú manuális, vagy az R32-es változat ugyancsak hatfokozatú szekvenciális váltóműve társul. A másik közvetlen befecskendezéses erőforrásnál, a 115 lóerős 1.6 FSI benzinmotornál kézi vagy automatikus váltó között dönthet a vásárló – a fokozatok száma itt is hat. A kínálat alján két ismert motor: a 75 lóerős 1,4-es benzines, illetve a 105 lóerős 1.9 TDI áll. A későbbiekben két további FSI motor, egy szívódízel, valamint két izompacsirta: a GTI kétliteres turbómotorja, illetve az R32 250 lóerőre növelt teljesítményű VR6-os blokkja színesíti a palettát.



A régi jó barát 2

A Golfnál korábban mutatták be, és már kapható is a Golffal műszakilag rokon Touran egyterű. A 4,39 méter hosszú jármű valóságos átváltozó-művész. Alapkiépítésben öt személy és 600 liternyi poggyász számára kínál helyet, felárért további két, padlóba rejthető ülés is rendelhető. A középső sor üléseit önállóan mozgathatjuk, hajthatjuk le, vagy emelhetjük ki helyükről, így a belső tér kialakítására összességében több mint 500 variációt kínál a Touran.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik