Belföld

Élvezet vezetni

A Ford az utolsók között nevezett be a kompakt egyterűek osztályába. Nyilvánvaló, hogy az újonc csak kiváló minőséggel és ötletes megoldásokkal szoríthatja meg a mezőnyt, és valóban: a C-Max alkotói találtak még kiaknázatlan lehetőségeket az ötszemélyes buszlimuzin koncepciójában.


Élvezet vezetni 1

Az év vége felé piacra kerülő modell elnevezése, bár könnyen megfejt-hető, némi magyairázatra szorul. A keresztnév az autónak a “három C” (comfort, confidence, control), azaz a kényelem, a bizalom és az irányhatóság terén nyújtott kima-gasló teljesítményéről tanúskodik. A családnév magától érte-tődő, hiszen legtöbb konkurenséhez hasonlóan a márka alsó-középkategóriás modelljének műszaki alapjaira épül a jármű.

Nem is csoda, hiszen a Focus elismerten a kategória legélvezetesebben vezethető tagja. A C-Max hasonló babérokra tör: a Focusénál 10 százalékkal szilárdabb karosszéria, a kompakt modelléből továbbfejlesztett futómű, a megnövelt tengely- és nyomtáv, a segédvázra helyezett első felfüggesztés és kormánymű, valamint a szériában kínált négy tárcsafék stabil, ugyanakkor élménydús menetdinamikát ígér.

Egy kompakt buszlimuzin esetében persze a térkínálat és a flexibilitás az elsődleges kérdés. A Focus (némelyek számára túlzottan is) eredeti stílusú műszerfala helyett a Mondeo stílusában kialakított parancsnoki állás várja a vezetőt. A műszerfalra került a sebességváltó karja. A két első ülés közé hatalmas, légkondicionált üreget rejtő padlókonzol rendelhető, de már alapkivitelben is mindenütt kisebb-nagyobb pakolórekeszekkel, polcokkal és fiókokkal találkozhatunk.

Hátul a két szélső ülés a magasabb felszereltségi szinteken előre és befelé csúsztatható. Az újszerű, átlós ülésmozgatásnak köszönhetően a Ford páratlan kényelmet ígér két utas számára. A C-Max bemutatkozásakor sokakban felmerült a kérdés, miért nem épített az Opel Zafirához hasonlóan 5+2 üléses járművet a Ford. A gyár szakemberei ezt a C-Max ütőkártyájának szánt mentteljesítményekkel magyarázzák, szerintük ugyanis az igen ritkán használt ülésekkel feleslegesen növelték volna az autó tömegét, ráadásul hátrányosan változott volna a modell súlyeloszlása.



Élvezet vezetni 2

Az autó már bevezetésekor gazdag motorkínálattal igyekszik elcsavarni a vásárlók fejét. Két dízelmotor készült az e téren szaktekintélynek számító Peugeot-Citroën hathatós közreműködésével. Az 1,6 literes Duratorq TDCi 110 lóerejét változó geometriájú turbófeltöltő, elektronikus gázpedál és második generációs befecskendező rendszer csalogatja elő. A 240 Nm nyomatékú motor átlagfogyasztása mindössze 5 liter. Ennél nem egészen egy literrel kíván többet a kétliteres, 135 lóerős dízelmotor, amelyet hatfokozatú manuális váltóművel szállít a gyár. A 320 Nm nyomatékú erőforrás kevesebb mint 10 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás tempóra a kategóriája legáramvonalasabb képviselőjének kikiáltott autót. A paletta harmadik tagja a bevált Duratec benzinmotor család új generációjának 1,8 literes, 120 lóerős tagja lesz, 7,7 literes átlagfogyasztással.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik