Belföld

Formabontók

A Renault az alsó középosztályra is kiterjesztette design-forradalmát: az új Mégane a márka luxusmodelljeinek formatervét örökölte.


Formabontók 1

Annyi biztos, hogy az új stílus jegyében fogant Mégane nem olvad bele az utca forgatagába. A határozott ívekből gömbölydedre formált ferdehátú arculatát a tömpe far, valamint a csaknem függőleges, szinte félkörben az oldalfalakra simuló hátsó szélvédő párosa határozza meg. Szemből már hagyományosabbnak tűnik az inkább a Laguna nyomvonalán haladó kialakítás. A Grandtour nevű kombi elsősorban Észak-Európában és Olaszországban számíthat nagy sikerre. A limuzint viszont alapvetően a Nyugat-Európán kívüli piacokra szánják, ahol kevesebb az emberek pénze, és már az alsó-középkategória lépcsős hátú kivitele is elegánsnak számít.



Formabontók 2

Az utastér jobbára hagyomány-tisztelő kialakítású, az extrava-ganciát itt csak a repülőgépek gázkarját idéző kézifék képviseli. A megszokott Renault-formavilágba illeszkedik a teljes műszerfal és középkonzol – ez utóbbinak balesetveszélyes élei barátságosan lágy, puha műanyagból készültek. Az ötajtós innovatív formatervének áldozatául esett ugyanakkor a zegzugos, a jelenlegi modellénél egy árnyalattal kisebb, 330 literes csomagtér. Nincs ilyen gond a másik két változatnál. Mindkét forma jóval több teret kínál az utasoknak, mint az ötajtós: a tengelytáv 61 milliméterrel nőtt – nagyobbak a hátsó ajtók is -, és ez érezhető a hátsó lábtér tágasságán, illetve könnyebb a ki- és beszállás.

Az autó biztonsági felszereltsége magasabb kategóriákban is megállná a helyét: a Lagunából már ismert kártyás gyújtászár, alulkormányzottság-gátlóval (UCL) kiegészített elektronikus menetstabilizáló rendszer, keréknyomás-ellenőrző rendszer, sebesség- és terhelésfüggő, automatikus szintszabályozással ellátott Xenon fényszórók, valamint hat légzsák található benne – ez utóbbiakat a háromajtós Sport modellben a világon először különleges comblégzsákok egészítik ki, amelyek megakadályozzák, hogy az első utasok ütközéskor kicsússzanak az öv alól.



Formabontók 3

A Renault kompakt modellje – 1,4 literes motorral – négy- és ötajtós karosszériával már 3,3 millióért kapható, az 1,6 literes, életrevalóbb motor felára 245, illetve 365 ezer forint. A kombiért érthető okokból többet kérnek: az 1,4-es és 1,6-os modell alapára 3,54 és 3,68 millió. Az alapváltozaton kívül ötféle felszereltség, illetve a három benzinmotor mellett kétféle dízel (80 és 120 lóerővel) is választható. A Renault nagy hagyományokat ápol az egyterűek terén is: a Mégane család tagja a Scenic II is, az alapmodell ára szintén a négymilliós forintos lélektani határ alatt marad. Az ötüléses változat mellé hamarosan érkezik a hétüléses Grand Scenic.

Címkék: archívum

Ajánlott videó mutasd mind

„Ne keresd a logikát!” – járványügyi védekezés egy magyar iskolában

Salgótarjáni diákok mesélték el lapunknak, milyen kaotikus helyzetet okozhat, ha felüti a fejét a koronavírus egy iskolában. A kormány az őszi szünettől vár megváltást, a szakszervezet szerint viszont számos európai országhoz hasonlóan itthon is digitális oktatásra lenne szükség a felsőbb évfolyamokon.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.