Belföld

A fordulat autója

A hét szűk esztendő után mindenki ismét csupa mosoly a Mitsubishinél. A reménytelenül elöregedett modellpaletta helyére lépő újdonságoknak köszönhetően a DaimlerChryslerhez tartozó japán márka ismét a növekedés útjára lép.


A fordulat autója 1

A 2003 közepétől kapható Outlander egyfelől ápolja a Mitsubishi terepjárós hagyományait, másfelől új fejlődési irányt jelöl ki a japán márka számára. A gyár ezzel ismét új piaci rést keres – bár az utóbbi időben annyira elszaporodtak a kategóriák, és annyira specializálódtak az autók, hogy már szinte nincs rá esély, hogy ilyet találjon. Az Outlander mindenesetre a sportkombik és a szabadidőautók kombinációjából született. Logikus és harmonikus vegyítése ez két, egymással eddig is közeli rokonságban álló járműtípusnak.

Az Outlander, bár ez a külső alapján alig hihető, közeli rokonságban áll a Lancer Evolution szupersportkocsival. Természetesen nem a dizájn szempontjából rokonok, hanem a műszaki alapok egy része közös: a raliautó összkerékhajtási rendszere került az Outlander padlója alá. Méreteit tekintve az Outlander a Toyota Rav-4, a Land Rover Freelander és Honda CR-V ellenfele.

A belső tér kialakítása már sokkal inkább a prémiumkombikat idézi: akár a térkínálatot, akár a variálhatóságot vagy éppen a felszereltséget vesszük górcső alá, az Outlander állja az összehasonlítást a legjobbakkal is.

Nem szokatlan dolog az sem, hogy egy terepjárónak látszó autó nem feltétlenül terepjáró. Az Outlander kapható elsőkerék-hajtású változatban (Comfort változat, 6,7 milliótól) is – ez jó hír azok számára, akiknek tetszik az Outlander stílusa, mérete és sokoldalúsága, viszont nem szívesen fizetnének a drága négykerékhajtásért, ha nincs rá szükségük. Van állandó összkerékhajtással kínált verzió is (a Sport kivitel 7,9 millió forint), amelyben viszkókuplung és központi differenciálmű javítja a terepezőképességet, illetve emeli az aktív biztonság színvonalát.

Az Outlander motorkínálatának kialakításakor a japánok – szerencsére – tekintettel voltak az európai szokásokra és autózási költségekre is. Ezért az induló modellbe kétliteres, 136 lóerős benzinmotor kerül. Később érkezik egy variálható szelepvezérléssel készülő 2,4 literes, 160 lóerős erőforrás.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik