2002 végén 207 millió mobil előfizető volt az országban, de tapasztalatok szerint a piac évi átlagos 10 százalék növekedést mutat. Mindamellett, hogy Kína a világ legnagyobb felvevőpiaca a mobil termékeknek, az egyik leggyorsabban fejlődő is.
A Kínai Információs Ipari Minisztérium jelentése szerint az előfizetők száma szeptember végén elérte a 249 milliót, amely adat szerint a növekedés mértéke 20 százalék felett volt az év első kilenc hónapjában. A kínai mobil piac átalakulóban van, egy hang központú, versenyképes modellből, a hang, a vezeték nélküli adat- és a multimédia-szolgáltatások keverékéke felé.
Ez egy jelentős lehetőség az infrastruktúra és készülék gyártóknak, alkalmazás fejlesztőknek, és az alkatrész gyártóknak. Különösen annak tükrében, hogy a kínai piac növekedése várhatóan messze felülmúlja az amerikai és az európai eredményeket. Növekedni fog a hálózatok hatékonysága, kapacitása, és megnyílik a lehetőség a vezeték nélküli, nagy sebességű adatszolgáltatásra.
A kereskedelmi lehetőségek adottak mind az alacsony mind pedig a magas szintű szolgáltatások számára, a vállalati ügyfeleknek előnye származhat a fejlettebb adatszolgáltatásból, mivel a hálózat hatékonysága lehetővé teszi a szolgáltatóknak, hogy költséghatékonyan célozzák meg az első előfizetőket.