Az ötlet, amely egyébként a könyv írójától, Joanne K. Rowlingtól származik, nemcsak a hajléktalanoknak jelentett sokszoros bevételt, hiszen a kiadó sem járt rosszul – a reklámfogás rendkívülinek számít. Magyarországon ennek ellenére nem élnek az ötlettel. Sem a Fedél Nélkül szerkesztőjének, sem a könyv itthoni kiadójának nem jutott eszébe, hogy adaptálják a kezdeményezést.
A hajléktalanok lapjának főszerkesztője szerint mindez nálunk elképzelhetetlen: a lap ugyanis alapítványi fenntartásban működik, így a szerkesztőségnek nincs is bevétele. A hajléktalanok – ők írják a cikkeket is – közvetlenül a nyomdától veszik a példányokat, majd ők is üzletelnek vele. Így a jelenleg nyolcoldalas kiadvány bővítésére sincsenek források. Azt pedig, hogy a kiadó fizetett reklámként indítson egy ilyen akciót, azért nem lehet, mert az alapítvány nem tud számlát adni.