Belföld

Kínában hódítana az Avon

Az amerikai Avon kozmetikai konszern a kínai szépségápolási piac meghódítását tűzte ki célul. Az elkövetkező években évi ötszáz új értékesítési helyet kíván létesíteni az országban.

2005-ben mindehhez még egy speciálisan a kínai piac számára kifejlesztett cikkcsoport is bevezetésre kerül. A kínai kozmetikai piac jelenleg az Avon kimutatásai szerint évi harminc százalékos ütemben bővül, 2007-re így többszáz millió dolláros forgalmat képvisel majd.


Az Avon hagyományosan az ügynöki értékesítési rendszert részesíti előnyben, Kínában azonban ez az üzleti megoldás tilalom alatt áll. A 117 éves múltra visszatekintő amerikai konszern ezért az 1990-es piaci megjelenéséhez teljesen átdolgozta értékesítési stratégiáját.


Már jelenleg is több mint 5500 butik és lerakat értékesíti az Avon termékeit a legkülönbözőbb áruházakban és szupermarketekben. Az Avon az elmúlt évben 6,2 milliárd dolláros forgalmat ért el világszerte.


 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik