Az iparág nehézségeit a gazdaság stagnálása közepette azonban még jelzi, hogy az első kilenc hónapban 11 007 523 új kocsit állítottak forgalomba, 1,5 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi első kilenc hónapban.
A legnagyobb európai gyártók közül a Volkswagen 1 985 335 autót adott el az első kilenc hónapban, 3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, és a piaci részesedése 18,0 százalékra csökkent 18,3 százalékról. A francia PSA Peugeot Citroen 1 658 671 új autót értékesített, 0,7 százalékkal kevesebbet, habár a piaci része 15,1 százalékra nőtt a tavalyi első kilenc havi 15,0 százalékról.
A japán gyártmányokból 1 391 116 fogyott Nyugat-Európában az első kilenc hónapban, 8 százalékkal több a tavalyi első kilenc havinál, és a japán kocsik piaci részaránya 12,6 százalékra nőtt az egy évvel azelőtti 11,5 százalékról.