Belföld

Formás franciák – frankfurti tanulmányok

admin

2003. 10. 11. 12:00

A Frankfurti Autószalonra a tanulmányok valóságos különítményével érkeztek a franciák. Mindhárom autógyáruk futurisztikus koncepciókkal örvendeztette meg az autós világot.


Kattintson a képre!

Citroën C-Airlounge

A Citroën igazi különlegességgel mutatkozott be Frankfurtban. A C-Airlounge koncepció elsősorban futurisztikus formákat hivatott demonstrálni. Az egyterű nagyon határozott, rendkívüli vonalvezetésű: legérdekesebb része a haragos tekintetű orrkialakítás, melyben a magasra helyezett és szinte szélvédőig érő hatalmas lámpatestek és az embléma folytatásaként húzott króm díszek dominálnak. A különleges formának azonban nem a meghökkentés az egyetlen célja. A tervezésnél a szokásoktól eltérően a legfőbb szempont a minél alacsonyabb légellenállási tényező elérése volt. A mérnökök ezt a feladatot is remekül teljesítették, mivel a C-Airlounge 0,26-os aerodinamikai mutatója kategóriájának egyik legjobb értéke. Az egyterűeknél ez azért fontos, mert a nagy homlokfelületéből adódó fogyasztásemelkedés csak így kompenzálható.


A Citroënnél azonban nem elégedtek meg egy remek formájú egyterűvel, az utastérbe is egy kisebb csodát rejtettek. A beltérben megjelenő vizuális élmény olyan újdonság, ami eddig csak a filmvásznon volt látható. A kocsi ugyanis képes változtatni a belső tér színét, így az utasok hangulatuktól függően választhatják meg a belső kárpitok színét és mintáját. A berendezés lelke a speciális projektor és a hozzá kapcsolódó optikai rendszer, melynek köszönhetően különböző minták és színek vetülnek a homogén kárpitokra.

A C-Airlounge koncepció futurisztikus megjelenése ellenére azonban nem áll távol a szériagyártástól, a Xara Picasso ugyanis hamarosan kifutó modell lesz, így akár ez a design is visszaköszönhet a Xarát váltó C4-en.


Kattintson a képre!

Peugeot 407 Elixir

A PSA csoport másik tagja, a Peugeot szintén egy különleges tanulmányt mutatott be. A kétajtós, csapott hátú kupé a hamarosan érkező 407-es előfutára. A merész formájú, négyüléses Elixir jellegzetességei: lendületes tetőív, emelkedő övvonal, és különleges hátsó panorámaablak. A kocsi orr-része előre vetíti a széria 407-es design elemeit, melyben még hangsúlyosabbak a hatalmas felfelé húzódó lámpák.


Kattintson a képre!

Az autó természetesen rengeteg csúcstechnológiás berendezést és újítást vonultat fel: így nem meglepő, hogy a középkonzolon hatalmas folyadékkristályos kijelző trónol, a hátsó lámpákba LED-ek világítanak, a tető pedig üvegből készül. Mindemellett a kocsi harmonikus belteret is kapott, amely a cég szerint szokatlanul világos. Ehhez a rengeteg üvegfelületen túl nagyban hozzájárul az egész utasteret beborító vajszínű bőr, amihez remekül passzolnak a mintásra csiszolt fémbetétek.

Az autó műszaki szempontból már közel sem ilyen újító. A meghajtásról a Ford és a PSA által közösen fejlesztett 2,7 literes V6-os turbódízel gondoskodik, amely 200 lóerőt és 440 Nm-es forgatónyomatékot képes előállítani. A sportosságot a 21 colos keréktárcsák szimbolizálják, melyek miatt az autó rövidebbnek is látszik.


Kattintson a képre!

Renault Be Bop

A harmadik francia gyártó két azonos alapokon nyugvó, de eltérő feladatú tanulmányt mutatott be. A két modell koncepciója hasonlít a C-Airlounge fogyasztáscsökkentő terveihez, ám a Renault más utat választott. A szokatlan formaterv szerint az egyterűeknél a cseppforma lehet a jövő. A gömbölyded vonalak hatalmas üvegfelületeket teremtenek, így mindkét Be Bopból remek a kilátás.


Kattintson a képre!

A Renault a két koncepció közti különbséget színekkel tette látványosabbá: a sárga színű Be Bop ültetett sportos egyterű, az ezüst pedig magasított szabadidő-autó. Ez utóbbi négykerékhajtású és 210 mm-es hasmagasságának köszönhetően könnyebb terepen is elboldogul. Emellett a kocsi különleges, gombnyomásra nyíló hátsó ajtót is kapott, melyben az ablak felfelé, az alsó rész pedig lefelé nyílik. A folyamat utolsó fázisaként a csomagtér padlója is kicsúszik, hogy még könnyebb legyen a rakodás.


Kattintson a képre!

A sárga, sportos Be Bop szélesített karosszériával és alacsony profilú defektbiztos Michelin PAX gumikkal büszkélkedhet. A dinamikus haladásról kétliteres, 225 lóerős turbós aggregát gondoskodik, melyhez automatizált mechanikus váltó kapcsolódik.


Kattintson a képre!


A színekkel való játék az autók belső terében is folytatódik: minden ülés és a műszerfal is szürkében, illetve sárgában pompázik, épp a karosszéria színével ellentétesen. Közös vonás az íves középkonzol, mely az autó egész utasterén végigfut. Az alumíniummal burkolt egységnek több funkciója is van: elöl kezelőszervek találhatók rajta, hátul pedig egyszerre szolgál könyöklőként és tárolórekeszként.


A Renault tervei szerint egyik Be Bop sem készül szériában, de azért néhány technikai újítás már a közeljövőben is megjelenhet valamelyik új modellen.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Fotó: Marjai János / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.