Belföld

Brutális műsorelőzetesek a kereskedelmi adókon

A legtöbb erőszakot tartalmazó műsorajánlót a kereskedelmi csatornák tűzték műsorra - olvasható a Magyar Hírlap összegzésése az Országos Rádió- és Televíziótestület tanulmányáról. Az RTL Klubon és a Tv2-n a beharangozók fele, míg a vizsgált közszolgálati adókon (M1, Duna Tv) csupán a műsorelőzetesek egyötöde tartalmazott agressziót.

Az erőszakot megjelenítő műsorajánlók arányát rendszeresen vizsgálja az Országos Rádió- és Televíziótestület. Legutóbbi tanulmányukban 2003 első negyedévét kísérték figyelemmel. A mintavétel ideje a február 3-a és 9-e közötti időszak volt, a vizsgált csatornák pedig az M1, a Duna Tv, a Tv2 és az RTL Klub.

A médiatörvény 2002-es módosításában az ajánlók esetében három idősávot különböztettek meg, ezt a médiahatóság kiterjesztette a hétköznap 16-24 óra között, hétvégén, ünnepnapokon és iskolaszüneti napokon 8-11 és 16-24 óra között sugárzott beharangozókra.

Erőszaknak a testi erő nyílt alkalmazását, halál vagy fájdalom okozását tekintették, erőszakos cselekménynek tekintették a baleseteket, az agresszió csoportos formáját és a félelemkeltést. Azokat a vágóképeket, amelyekben agresszív cselekedetek láthatók, egy “erőszakos eseményegységnek” vették.

Idén az első negyedévben összesen 960 műsorbeharangozó került a mintába. A vizsgált csatornák közül a Tv2 adta le a legtöbb előzetest (324), érdekes módon második helyen a közszolgálati M1 promotálta műsorait (292), az RTL Klub 288-szor, a Duna Tv pedig csupán 56-szor hirdette adásait.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik