Elemzők a cég piaci pozícióinak gyengülését elsősorban az olcsó ázsiai farmergyártók – Kína, Vietnam – cikkdömpingjére vezetik vissza. A Levi Strauss éppen a napokban jelentette be utolsó négy észak-amerikai ruházati üzeme bezárását, amely közel 2 ezer munkahely felszámolásával jár. Az amerikai ruházati üzemek tevékenységüket az utóbbi időben már kihelyezik, elsősorban az olcsó munkabérű ázsiai országokba.
A San Francisco-i székhelyű céget ma Levi Strauss utódai vezetik. A gyáralapító annak idején a szabadság és eredetiség szimbólumaként alkotta meg a farmernadrágot. Ma a cég új stratégiájával – amellyel jövőre ismét forgalomnövekedést vár – olcsó áron a nagy áruházláncokat célozza meg, az amerikai Wal-Mart után a külföldi hálózatokat is.
Az átalakítás és kiadáscsökkentés eredményei már jelentkeztek: legutóbbi üzleti negyedévében megkétszerezte nyereségét, amely így elérte a 26,7 millió dollárt. Augusztussal zárt negyedévben eladásainak értéke 6 százalékkal 1,08 milliárd dollárra nőtt.
A cég elsősorban annak tulajdonítja eladásainak fellendülését, hogy kedvező áron a világ legnagyobb kiskereskedelmi vállalkozása, a Wal-Mart áruházlánc is forgalmazza termékeit. Egyes elemzők véleménye szerint a Levi’s sorsa már sok tekintetben függ a Wal-Mart forgalmától, annak növekedésétől.