Belföld

Most még megmenthető a BKV

Beindult a lobbizás a nagyvárosi tömegközlekedés normatív támogatásáért - írja a Magyar Hírlap. Leginkább Budapestnek van szüksége az állami milliárdokra, hiszen a cég már csak jövőre tud hiteleket felvenni a működéséhez. Normatív támogatás híján "kemény intézkedéseket" ígér Aba Botond, a BKV vezérigazgatója.

Szili Katalin, az Országgyűlés elnöke is jogosnak tartja az önkormányzatok igényét a nagyvárosi tömegközlekedés támogatására. Erről a parlamenti elnök azután beszélt, hogy találkozott a támogatásért lobbizó főpolgármesterrel.

Demszky Gábor a jelek szerint igen elszánt, hogy az eladósodó BKV megkaphassa az államtól a milliárdokat. A főpolgármester az Index szerint az SZDSZ frakcióülésén például arra biztatta a szabaddemokrata képviselőket, hogy ne szavazzák meg a költségvetést, ha az a normatív támogatás nélkül kerülne a parlament elé.

Normatív támogatás híján “kemény intézkedéseket” ígér Aba Botond, a BKV vezérigazgatója. A tömegközlekedés nem fog ugyan leállni Budapesten, de jelentős elbocsátás lehet a cégnél. Beruházásokat kellene leállítani, lehet, hogy nem vásárolnának új buszokat. A 4-es metró építését és a 2-es metró felújítását, illetve az új nagykörúti villamosok vételét nem érintenék az intézkedések – mondta Aba Botond.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik