Belföld

Spam-háborút indít az Axelero

Az Axelero Internet Rt. szeptember közepétől előfizetői számára is bevezeti a kéretlen elektronikus levelek szűrését, s ettől kezdve a központi szerver megtagadja a spam-ek átvételét és továbbítását - közölte a társaság csütörtökön.

Az Axelero a nyár közepén a vírusvédelmet vezette be hálózatán, aminek az a lényege, hogy az elektronikus leveleket megszűrik annak érdekében, hogy ne továbbítsanak vírusokat előfizetőiknek.

A társaság a freemailezőket már korábban ellátta a kettős védelemmel. Az Axelero a vírus és spam-védelemre mintegy 20 millió forintot költött, ami az éves informatikai beruházási keretének mintegy 10 százaléka. A vírus és spam-védelem üzemeltetési költsége éves szinten megfelel a beruházási összegnek.

A sajtótájékoztatón Ihász Sándor, a társaság vírusvédelemmel foglalkozó szakembere közölte: egy-egy vírustámadás idején 25-30 százalékkal megnő a levélforgalmuk, s az ügyfélszolgálaton is 20 százalékkal több megkeresést regisztrálnak, mint általában.

A vírustámadások nemcsak a végfelhasználóknak okoznak károkat, hanem a szolgáltatóknak is, mert ilyenkor a hálózat terhelt, extra kapacitásokat kell beépíteniük. Ihász Sándor elmondta, hogy az elektronikus levelek fele általában kéretlen e-mail, amikor azonban megjelenik egy új vírus a világhálón, akkor 70 százalékot is elér a levélszemét aránya.

A szakember figyelmeztetett arra, hogy a vírusok nemcsak levelek útján terjednek, hanem hálózati kapcsolaton keresztül, illetve letölthető programokkal is. E két utóbbival szemben azonban a központi vírusvédelem hatástalan, ezért a társaság azt ajánlja az ügyfeleknek, hogy saját maguk számára is építsenek ki védelmet.

A levélszemetet matematikai algoritmus alapján szűrik ki, így például vizsgálják a küldőt, a címzettet, az e-mail tárgyát, a szöveget, s a mondatokban előforduló különböző minták gyakoriságát. A biztonsági szakember elmondta, hogy az Axelero azt a levelet, amelynek több mint 32 címzettje van, már levélszemétnek minősíti.

A sajtótájékoztatón Drajkó László, a társaság vezérigazgatója elmondta, hogy a hagyományos telefonvonalon internetezők (dial-up) számára ajánlatos a nemzetközi és emeltdíjas hívások kódoltatása, mivel vannak olyan típusú vírusok, amelyek az ügyfél tudta nélkül, észrevétlenül emeltdíjas hívásokat generálnak.

Az Axelero módosította az általános szerződési feltételeket annak érdekében, hogy a nem teljesen jóhiszemű ügyfeleket, például a levélszemetet küldőket kiszűrje. A sajtótájékoztatón közölték azt is, hogy a társaságnak augusztus végén 184 ezer fizetős ügyfele volt, s ezzel mintegy 45 százalékos piaci részesedést mondhatott magának.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik