A kabinet évek óta szeretné a matricás rendszert bevezetni az Európa legdrágább autósztrádájaként emlegetett M5-ösön. A tárgyalások eddig nem vezettek eredményre, még a matricásoknak ígért harmincszázalékos kedvezmény sem jelent meg.
Az államnak közvetlen pénzügyi terhet nem jelentő megoldást kétségkívül az jelentené, ha a mostani – meglehetősen kemény tárgyalópartnernek bizonyuló – AKA-tulajdonosokat egy simulékonyabb csoport váltaná fel. A TriGránit és az autópályákat felügyelő gazdasági tárca kapcsolatát erősíti, hogy a minisztérium közigazgatási államtitkára korábban Demján Sándor cégének tanácsadója volt.
Továbbra sincs határozott elképzelés arról, hogyan vonhatná be a matricás rendszerbe az M5-ös autópályát a kormányzat. A háttérben zajló útkeresés során viszont már a Demján Sándor érdekeltségébe tartozó TriGránit-csoport is képbe került.
Egymást érik a kormányzati ígéretek az Európa legdrágább autópályájaként emlegetett M5-ös díjainak mérséklésére. A magyar sztrádaügy gordiuszi csomóját Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter ígérete szerint januárban vágják majd át. Kovács Ferenc, a szaktárca helyettes államtitkára pedig néhány napja úgy vélekedett: a fővárost Kiskunfélegyházával összekapcsoló gyorsforgalmi úttal kapcsolatos előterjesztés szeptemberre készülhet el.