Zuzul Jelacic – aki az INA igazgatóságának tanácsosaként mutatkozott be – a belgrádi B92 rádiónak nyilatkozva azt mondta, hogy Vlahovic csúszópénzt kapott a Beopetrol eladásakor, és kerülte a megállapodást az INA-val a Beopetrol vitás tulajdonáról. Jelacic azt állította továbbá, hogy az INA-t illeti meg a szerbiai Jugopetrol és a NIS horvátországi tulajdona.
Vlahovic a horvát nagykövetségnek eljuttatott tiltakozó jegyzékében bocsánatkérést követel az INA-tól az őt ért vádak miatt. A horvát cég korábban tárgyalásokra szólította a privatizációs miniszter. Vlahovic közli, hogy kész tárgyalni bármiről az INA képviselőivel, de ehhez a horvát vállalatnak előbb nyilvánosan – a sajtón keresztül és személyesen is – bocsánatot kell kérnie tőle.
A miniszter ismételten leszögezte, hogy a Beopetrolt hamarosan eladják, mert a vállalat tulajdona nem képezi vita tárgyát. Vlahovic rámutatott arra, hogy Beopetrol még a titói Jugoszlávia szétesése előtt, 1990-ben, az akkori törvényeknek megfelelően vált ki az INA-ból, ezért a cég létesítményei nem képezik a volt tagköztársaságok közötti vagyonmegosztás részét.
A miniszter szerint az sem vitás, hogy továbbra is a szerbiai NIS birtokolja saját tulajdonát az Adria-kőolajvezetékben, illetve a Jugopetrol horvátországi benzinkútjai is e vállalathoz tartoznak. Vlahovic szerint hiba lenne összekötni a Beopetrol eladását a NIS és a Jugopetrol horvátországi kinnlevőségeivel, és ezt így még a horvát kormány sem vetette fel soha.
A szerb privatizációs ügynökség a múlt héten jelentette be, hogy a Mol Rt. ajánlatával szemben a Lukoil orosz olajipari óriás nyerte meg a Beopetrol privatizációs pályázatát. Az orosz cég 117 millió euró készpénzt és 85 millió eurós fejlesztő beruházást kínált a Beopetrolért, illetve 8 millió eurót szán a privatizációs pályázatban meghatározott szociális program végrehajtására.
Az INA évekkel ezelőtt perbe fogta a szerb kereskedelmi bíróságon a Beopetrolt, mert szerinte a Beopetrol 1990-ben eltulajdonította az INA 368 millió dollárra becsült szerbiai és koszovói ingatlanait, töltőállomásait, raktárait és üzlethelyiségeit. Az ugyancsak felszámított jövedelemvesztéssel és a kamatokkal együtt több mint félmilliárd dolláros horvát követelés a két és félszerese annak, amennyit a Lukoil összesen ígért a Beopetrol-részvények eladásra kínált majdnem 80 százalékáért.
A Beopetrol eladásáról szóló szerződést egyelőre nem írták alá, és az INA azzal fenyegetőzik, hogy ha aláírják, akkor nemzetközi döntőbírásághoz fordul.