Belföld

Japán autót vásárolnak az amerikaiak

Amerikai autóipari elemzők szerint az idei lehet az első olyan év, amikor egy japán gyártó, nevezetesen a Toyota több autót tud eladni az amerikai autópiacon, mint a vezető amerikai autógyártó.

Az év első hét hónapjának végén a Toyota és luxusmárkája, a Lexus együtt 521 ezer autót értékesített az Egyesült Államokban, 20 ezerrel többet, mint a piacon vezető Ford és 47 ezerrel előzte meg a Chevroletet, amelyik a General Motors vezető márkája.

Ez azt is jelenti, hogy az amerikaiak, a “három nagy” piaci részesedést is veszítenek. Idén nyáron a Fordé volt az amerikai autópiac 27,6 százaléka, a GM-é 19,6 százalék, a DaimlerChrysleré pedig 13,2 százalék. Tavaly óta mindegyik részesedése legalább fél százalékkal csökkent. Júliusban a Toyota 11 százalékos részesedésnél tartott.

Címkék: archívum

Ajánlott videó mutasd mind

Második hullám: nő a nyomás, közben tűnnek el az orvosok a rendszerből

Két hét alatt annyi teendője lett az egészségügynek, mint tavasszal két hónap alatt, miközben most nem csökkentették a kórházak egyéb kapacitásait, és egy év alatt több száz fiatal orvos távozott – mondta az orvoskamara alelnöke a 24.hu-nak. Egy Covid-osztályra vezényelt orvos pedig 900 forintos gyorséttermi órabérért menti a betegek életét.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.