Belföld

Japán autót vásárolnak az amerikaiak

Amerikai autóipari elemzők szerint az idei lehet az első olyan év, amikor egy japán gyártó, nevezetesen a Toyota több autót tud eladni az amerikai autópiacon, mint a vezető amerikai autógyártó.

Az év első hét hónapjának végén a Toyota és luxusmárkája, a Lexus együtt 521 ezer autót értékesített az Egyesült Államokban, 20 ezerrel többet, mint a piacon vezető Ford és 47 ezerrel előzte meg a Chevroletet, amelyik a General Motors vezető márkája.

Ez azt is jelenti, hogy az amerikaiak, a “három nagy” piaci részesedést is veszítenek. Idén nyáron a Fordé volt az amerikai autópiac 27,6 százaléka, a GM-é 19,6 százalék, a DaimlerChrysleré pedig 13,2 százalék. Tavaly óta mindegyik részesedése legalább fél százalékkal csökkent. Júliusban a Toyota 11 százalékos részesedésnél tartott.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik