Belföld

Belép a vállalati IM piacra a Microsoft

Asztali rendszerek terén élvezett domináns pozíciójára alapoz a szoftveróriás, amikor azzal számol, hogy belépése a „jelenléti" piacra beindítja az azonnali üzenő (IM) technológia széleskörű vállalati telepítését. Bár egyes elemzők szkeptikusak, vajon a késve ébredő Microsoft kínálata állja-e a versenyt az olyan veterán együttműködésiszoftver-szállítókkal, mint az IBM.

Múlt héten került gyártásba az Office Live Communication Server 2003 – kódneve Greenwich, korábbi neve Real Time Communication Server -, amelynek 6-8 héten belül történő piaci megjelenésétől a Microsoft azt várja, hogy „kulcsfontosságú pillanat” lesz az IM üzleti eszközzé válásában, mondja Ed Simnett, a cég vezető termékmenedzsere.

A Live Communication Serverrel a cégek futtatni tudják saját vállalati IM hálózatukat, kezelni tudják a nyilvános szolgáltatásaikkal kapcsolatos biztonsági problémákat, és felügyelni tudják alkalmazottaik IM használatát. A termék képes megállapítani, hogy egy adott felhasználó éppen a hálózaton tartózkodik-e, és kommunikálni tud-e az Office alkalmazásaiban, illetve ki tudja terjeszteni ezt a „jelenléti” információt más alkalmazások, például a testreszabott portálok felé.

Az elemzők mégis úgy látják, hogy a Microsoftnak van még mit behozni, hiszen az IBM öt éve kínálja a Lotus Sametime terméket, amelyet nemrég kereszteltek át Lotus Instant Messaging and Conferencing-re. Michael Osterman, az Osterman Research elnök-alapítója úgy véli, hogy emiatt csak a Microsoft szoftver második verziója lesz komolyabb riválisa a Sametime-nak.

Viszont komoly piaci előnyt jelent a szoftveróriásnak, hogy Office készlete ott fut szinte mindegyik vállalati PC-n – és a Live Communication Server integrálva van az Office mellett a SharePointtal is, a Microsoft fájlmegosztó és csoportos együttműködési szoftverével.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik