A Parádéra jelentkező kamionok közül több szempont alapján választjuk ki a végleges részvevőket – mondta Lobenwein Norbert, a Budapest Parádé projektvezetője. Elengedhetetlen, hogy a kamion megfeleljen a biztonsági előírásainknak, ugyanakkor a szervezők minden közreműködőtől kérnek előzetes látványtervet és program-összeállítást.
|
A kezdeti célkitűzés szerint a Budapest Parádé egy „pesties karnevál” kíván lenni, az összeállításban egyre hangsúlyosabban próbálják érvényesíteni ezt az elgondolást. Bár a Budapest Parádé állandó kapcsolatban áll a berlini Loveparade csapatával – Dr. Motte, a németországi megmozdulás elindítója az idei budapesti rendezvényen személyesen is fellép -, mégsem kívánnak a berliniekkel a kölcsönös szimpátiánál szorosabb partnerkapcsolatra lépni.
|
A hazai esemény sajátossága, hogy a részvevők között jelentős számban képviselteti magát a média. Az idei 47 kamionból 17-et adnak újságok, rádióállomások és tévéadók. Kamionjaikat gyakran legújabb programjaik – az RTL Klub például most induló valóság-showja – propagálására vagy a néző-, olvasóközönség és hallgatóság elérésére használja fel. A Parádé már a kezdetektől fogva nyitott volt a média felé. Nem akarunk külön válogatni a médiumok között, hanem inkább mindenki számára próbálunk lehetőséget kínálni – mondta el Lobenwein.
A Parádé nemcsak reklám céljára hasznosítható – hangsúlyozta Illés Csaba, az IM-SIMS kamiont kiállító IM tinimagazin főszerkesztője -, hanem presztizskérdéssé is vált a megjelenés. A Budapest Parádén ott vannak, akik a szakmában számítanak. Szándékuk alapvetően nemcsak az új olvasók vonzása – bár a Parádé látogatótábora megegyezik a lap célcsoportjával -, hanem az image folyamatos fenntartása. Az IM a hosszú távú stratégia részeként állít immár harmadik éve kamiont. Évente három rendezvényen találkoznak közvetlenül is olvasóikkal, ezek közül a Budapest Parádé a legfontosabb esemény, az olvasókban mostanra rögzült, hogy „ha Parádé, akkor IM kamion”.
„Egy gyengébb tévé áráért…”
Egy elfogadható kamion felállítása nem úszható meg 2,5 millió forint alatt – véli Illés Csaba. A biztonsági elemek mellett a kamion bérlése, a fény- és hangtechnika, a táncosok és ruházatuk, az egyéb extrák, mint habgép vagy füstgép, illetve a saját promóciós anyagok mind költséget jelentenek.
A megjelenés mégis megéri, hiszen ugyanekkora árért egy gyengébb tévé- vagy rádiókampányt sem lehet elkészíteni, ráadásul ott még a célközönség sem biztos, hogy koncentráltan jelentkezik. A kamionokra fordított összeg egymillió forinttól a drágább, 10 millió forintos értékig terjed – mondta a Parádé projektvezetője, – indulási díjat nem kérünk, hogy megkönnyítsük az amúgy költséges részvételt.
|
Komoly versenyt érzékelek a kamionokat felvonultató brandek között – mondta a főszerkesztő -, a többi jármű közül csak akkor lehet kitűnni, ha sok a kamionon a „szolgáltatás.” A Parádé szervezői szintén felismerték a kamionok rivalizálását, de szerintük a közönség ezzel csak jobban jár, hiszen színvonalasabb programok közül választhatnak.
A kocsisorban önálló helyet foglalnak el a rendezvény szponzorai (az idei fesztiválon a Dreher, a Pannon, a Nokia és a Bomba), de az ilyen járművek arányát nem engedjük a
részvevők 10-15 százaléka fölé – állítja Lobenwein Norbert. Megjelenésüket emellett azzal próbáljuk korlátozni, hogy magas szponzori árhoz kötjük a közreműködést, legalább 10 millió forinttal kell hozzájárulniuk a felvonuláshoz. Az így keletkező összegből fedezik kizárólag az eseményt – 2003-ban több mint 100 millió forint szponzori forráshoz jutott a Parádé.