Belföld

Freelander és Streetwise – vagány britek

Két angol gyártó is sportos szabadidő-autóval jelentkezik, de míg a Land Rover csak csinosít, a Rover egy eddig még nem látott új kategóriát teremt.
Freelander és Streetwise – vagány britek 1
Klikk a képre!

A Land Rover legkisebb modellje, a Freelander jelentős átalakuláson megy át a 2004-es modellévre. A városban és közepes terepen is egyaránt jól használható terepjáró talán az eddigi legsportosabb és legagresszívebb terepjáró a brit cég történelmében. A legszembetűnőbb változások a stíluson látszanak: az első lökhárító, a fényszórók és a hűtőrács mind a tavaly megújult Range Rover markáns orrkialakítását idézik. Ráadásul az integrált világítótestek közel 70 százalékkal nagyobb fényerőt biztosítanak.

A prémium kategóriában azonban nemcsak a külcsín számít, de különösen nagy hangsúlyt kell fektetni az igényes, minőségi anyagokat felvonultató utastérre is. Ebből a szempontból sokat javult a Freelander beltere is, a kocsi enteriőrje sokkal elegánsabb lett, újak a kárpitok és kényelmesebbek az első ülések is.

Freelander és Streetwise – vagány britek 2
Klikk a képre!

A Land Rover Freelander a temérdek kényelmi berendezés mellett azért terepezésre is képes, igaz hogy hajtásláncából továbbra is kimaradnak a differenciálzárak és más speciális berendezések, de ettől még tény, hogy a hobby terepjárók között továbbra is a Land Rover meghajtása a legjobb. A rendszer lelke az állandó négykerékhajtás, melyet olyan elektronikusan vezérelt kütyük segítenek, mint a lejtmenetvezérlő (Hill Descent Control) vagy a vontatást segítő Electronic Traction Control. Azoknak, akik nem szándékoznak terepre menni, készül egy sportváltozat is, amely 18 hüvelykes kerekeivel, alacsonyabb és keményebb felfüggesztésével sokkal sportosabb vezetési élményt eredményez aszfalton.

Műszaki téren alig változtattak az autón, ami érthető is, hiszen 2005-ben érkezik a teljesen új alkatrészekre épülő utód. Így a facelift elsősorban a kocsi versenyképességét hivatott javítani a rendkívül erős piacon.

Freelander és Streetwise – vagány britek 3
Klikk a képre!

Rover Streetwise

Az angolok másik tradicionális autógyára, a Rover más utakon jár, hiszen új modelljük a Streetwise egy teljesen új piaci szegmensben próbál szerencsét. Az érdekes koncepció leginkább egy Audi Allroad Quattro stílusában átalakított Rover 25-öst takar. Ebben a kategóriában azonban eddig még senki sem próbálkozott hasonlóval. Pedig a recept egyszerű:

a Streetwise nagy, 16 colos kerekeket és megemelt futóművet kapott a nagyobb kényelem és a magasabb ülőhelyzet érdekében. A masszívabb és tartósabb kialakításhoz pedig robusztus öntött lökhárítókat használnak, melyek rendkívül brutális külsőt kölcsönöznek a kisautónak.

Freelander és Streetwise – vagány britek 4
Klikk a képre!

Természetesen a kocsi belsejét sem hagyták érintetlenül: az utastér különlegesen kialakított sportos üléseket rejt, elöl és hátul egyaránt. Az autót alapfelszereltségként négy különálló üléssel szállítja a Rover, de kérésre szokványos, 60/40 arányban dönthető, háromüléses üléssort is kaphatunk.

A Streetwise többféle benzines és dízel erőforrással kerül a piacra. A bevezetéskor három motorral lesz rendelhető az autó: az 1,4 literes könnyűfém benzinmotorok 84 illetve 103 lóerőt teljesítenek, de létezik már 101 lóerős turbódízel variáns is. Később egy kéziváltóval szerelt benzinmotor és egy fokozatmentes Stepspeed automataváltóval ellátott 1,8 literes benzinmotor is csatlakozik még a vagány családhoz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik