Belföld

Hátrányba kerül a fogyasztó

Szeptember elsejétől új kormányrendelet szabályozza a vásárlók reklamálását, néhol csorbítva jogaikat - írja a Magyar Hírlap.

Míg jelenleg nyolc nap a javítási idő, a jövőben a forgalmazónak csak törekednie kell arra, hogy azzal 15 napon belül végezzen. A jogtárban ma szereplő három oldal helyett a kormány egy közlönyoldalon szabályozta újra a vásárlók minőségi kifogásainak elintézését. Negyed oldal ebből is hatályát veszti, amint belépünk az unióba. A cím is megváltozott: ősztől a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igényeinket intézzük, amikor reklamálunk a boltban. Ez valószínűleg megtéveszti az olvasót.

A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatosság és jótállás nem a villany-, gáz- és víz fogyasztójára vonatkozik, hanem arra, aki valamilyen árucikket vásárolt. Az uniós normákkal összehangolt polgári törvénykönyv ugyanis fogyasztónak tekint mindenkit, aki saját szakmai tevékenységén kívül vásárol.

Vedd kézbe a 24.hu legemlékezetesebb tartalmait!
Izgalmas arcok, kihagyhatatlan történetek
Keresd az újságárusoknál, vagy rendeld meg az mc.hu/riporter oldalon!
Megrendelem

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.