Belföld

Hátrányba kerül a fogyasztó

Szeptember elsejétől új kormányrendelet szabályozza a vásárlók reklamálását, néhol csorbítva jogaikat - írja a Magyar Hírlap.

Míg jelenleg nyolc nap a javítási idő, a jövőben a forgalmazónak csak törekednie kell arra, hogy azzal 15 napon belül végezzen. A jogtárban ma szereplő három oldal helyett a kormány egy közlönyoldalon szabályozta újra a vásárlók minőségi kifogásainak elintézését. Negyed oldal ebből is hatályát veszti, amint belépünk az unióba. A cím is megváltozott: ősztől a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igényeinket intézzük, amikor reklamálunk a boltban. Ez valószínűleg megtéveszti az olvasót.

A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatosság és jótállás nem a villany-, gáz- és víz fogyasztójára vonatkozik, hanem arra, aki valamilyen árucikket vásárolt. Az uniós normákkal összehangolt polgári törvénykönyv ugyanis fogyasztónak tekint mindenkit, aki saját szakmai tevékenységén kívül vásárol.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.