Belföld

Sziget: a profitot elmosta az eső

Immár bizonyos: a Sziget-fesztivál első két napjának esős időjárása miatt a szervező Sziget Kulturális Menedzseriroda Kft. 90-100 millió forint bevételtől, így lényegében a rendezvény teljes nyereségétől elesett - vázolta a Napi Gazdaságnak Takács Gábor ügyvezető.

A kedden zárult esemény előzetesen remélt nettó árbevétele 1,2 milliárd forint, amihez így legfeljebb nullszaldó társulhat. A bevételből a szponzorok 430-440 millió forint készpénzt dobtak össze, állami forrásokból 120 millió forint származott, a fennmaradó összeg pedig a jegyekből jönne össze.

A Pepsi 60 milliós támogatása egyébként jelentősen alacsonyabb, mint amennyit tavalyelőttig adott. Ennek Takács szerint az az oka, hogy bővült az italgyár termékpalettája, így egy-egy márka marketingjére valószínűleg kevesebb pénz jut.
Látogatószám tekintetében az első két nap messze elmaradt a várakozásoktól: mindössze 35-40 ezren érkeztek.

Hétfőig 245 ezer embert regisztráltak, de Takács reménykedik, hogy összességében meglesz a 350 ezer fős látogatószám. (Ez az egyszerre a szigeten tartózkodók számából jön össze, így egy hetijegy-tulajdonos – a metódus szerint – hét embernek számít.) Összesen 22 ezer hetijegyet adtak el, átlagosan 10 ezer forintos áron. Ez jóval alatta van a júliusig érvényes legolcsóbb, 14 ezres, illetve a most a kapunál fizetendő 21 ezer forintos árnak. A különbség oka, hogy a szponzorok nagy számban igényelhettek kedvezményes jegyeket. A dolgozóknak 10-15 ezer ingyenes hetijegy ment ki, s naponta átlagosan 17 ezer napijegy kelt el.


 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.