Belföld

Nagyot zuhantak a legnagyobb francia reklámcég részvényei

A reklámpiac hatodik legrangosabb szereplője, a francia Havas reklámügynökség fekete csütörtökként könyvelhette el július 29-ét - írta a Le Monde című francia napilap.

A Havas részvényeinek ára 10 százalékkal esett, miután a cég vezetői közzétették az első félév eredményeiről szóló gyorsjelentést. Ebből kiderült, hogy a Havas reklámügynökség eladásai 18,8 százalékkal csökkentek, ami 835,6 millió euróval kevesebb bevételt jelent.

A cég vezérigazgatója nem tagadta hogy nehézségek merültek fel, „természetes, hogy a részvényeink ára csökkent” – nyilatkozta Alain de Pouzilhac. Véleménye szerint ez abból is adódik, hogy a vállalták a gyorsjelentések sorának megnyitását és elsőként tették közzé eredményeiket.

Az eredmények romlását a brit piac visszaesésével magyarázta a vezérigazgató, mivel az Egyesült Államok után a Havas Nagy Britanniában bonyolítja legtöbb üzletét. „A brit marketingcégek működését pedig jelentősen visszavetette a háború befejezése utáni krízis” – állapította meg a cég vezetője.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik