Belföld

Golf vagy Astra – a harc folytatódik

A középkategória két ásza egyszerre mutatkozik be a Frankfurti Autószalonon. A Golf továbbra is a tradícióval hódít, míg az Astra egészen más utat választott.

Az utóbbi időben hatalmas ütemben fejlődik a középkategória alsó szegmense. Sorra jelennek meg a remek műszaki tartalmú, és szebbnél szebb modellek. Éppen ezért rendkívül kiélezetté vált a helyzet, a két német gyártónak is fel kellett venni a kesztyűt, és valami igazi újdonsággal előrukkolni. A bemutatkozásra mindkét gyár hazai pályát, a szeptemberi Frankfurti Autószalont választotta.


Golf vagy Astra – a harc folytatódik 1

VW Golf

Az ötödik generációs Golf nem elsősorban kihívó formai jegyekkel vagy csábos designnal kíván hódítani, sokkal inkább a jól bevált tradicionális értékeket preferálja. Ami érthető is, hiszen ez a stratégia eddig is remekül bevált. Eddig több mint 22 millió fogyott az előző négy sorozatból, és ezzel a Golf kétségtelenül a világ egyik legsikeresebb modellje. Így nem meglepő, hogy az ötödik generáció az elődhöz képest nem hoz semmi forradalmit.

A kocsi a platform-stratégia eredményeként az Audi A3-as padlólemezére épül, ennek köszönhetően a kocsi hosszában 57 mm-rel, széltében pedig 24 mm-rel lett nagyobb. A tér növekedése leginkább a hátul ülőket érinti, hiszen itt mind a láb, mind a fejtér jócskán gyarapodott.

A formát illetően csak néhány apró változás történt, a vonalvezetés továbbra is felismerhetően Golfos. Újdonság: a hangsúlyosabb domború gépháztető, a hatalmas plexi mögé rejtett integrált első lámpa, melyben a Phaeton stílusát idéző vízszintesen elfektetett irányjelző található. A kocsi hátsó traktusa sem változott sokat, de az új lámpáknak köszönhetően könnyű azonosítani az új típust.


Golf vagy Astra – a harc folytatódik 2

Klikk a képre!

Jobban felszerelt

Az új Golfot továbbra is három felszereltségi szinten lehet megvásárolni: Trendline, Comfortline és Sportline kivitelben. Az új sorozathoz rengeteg olyan különleges extrát lehet rendelni, mely eddig csak a felsőbb kategóriákban voltak elérhetők. Ilyen például a négy irányban állítható deréktámasz, vagy a fejlettebb Climatronic légkondicionáló.

A motorpalettát kezdetben négy aggregát alkotja: az alap továbbra is az 1,4-es 75 lóerős marad, újdonság a 115 lovas, közvetlen befecskendezéses 1,6-os FSI. Természetesen két dízel is megtalálható a kínálatban: a gyengébbik a már jól bevált 105 lóerős 1,9-es PDTDI. Az igazi újdonság pedig a kétliteres, vadonatúj 140 lóerős TDI, amely akár hatfokozatú DSG automatizált váltóval is rendelhető. A későbbiekben további négy motor csatlakozik a választékhoz, és mindemellett természetesen készül majd egy igazán brutális sportverzió is.


Golf vagy Astra – a harc folytatódik 3

Klikk a képre!

Opel Astra

Az Opel az Astrával egészen más utat választott, és egy az elődtől lényegesen különböző modellel rukkol ki. Az új Astra sokkal sportosabb és trendibb, mint a Golf. A kocsi vonalvezetése dinamikus, a finoman domborított tetővonal és a hangsúlyos kerékjárati ívek a Signumhoz hasonlóak, de ezúttal a tervezők nem a Vectránál alkalmazott szögletes formákat preferálták. A kor követelményei miatt az új Astra is méretnövekedésen esett át, ennek eredményeként a kocsi hosszában 14, széltében 2, magasságban, pedig 4 centivel nagyobb elődjénél.


Golf vagy Astra – a harc folytatódik 4

Klikk a képre!


Technikai újdonságok

Az autóban egy sor technikai újdonság lesz rendelhető: ilyen az AFL (Adaptive Forward Lighting) – kanyarkövető fényszórórendszer, vagy az IDSPlus adaptív futómű, mely az útviszonyoktól és az autó sebességétől függően folyamatosan változtatja a lengéscsillapítók karakterisztikáját, így javítva az autó stabilitását.

A jövőre megjelenő Astra motorkínálata igen széleskörű, hiszen megtalálható benne a 80 lóerős alapmotortól kezdve az 1,9-es 150 lóerős, közös nyomócsöves dízelmotoron át egészen a 2,0 literes, 170 lóerős turbós benzinesig szinte minden, nem is beszélve a 2005-ben megjelenő 200 lovas csúcsverzióról. Már a sorozat megjelenésétől elérhető lesz mindhárom váltóvariáns: az ötfokozatú kézi mellett lesz ötsebességes automata és automatizált kéziváltó (Easytronic) is.

Nagy kérdés, hogy a piac hogyan fogadja a két riválist. De az biztos, hogy mindkét modell komoly konkurenciát fog állítani a jelenlegi éllovasoknak, a Renault-nak és a Peugeot-nak. A hírek szerint a Golf még idén, az Astra pedig a jövő év elején érkezik a szalonokba.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik