Belföld

Árháború a cigarettapiacon – ki fizeti meg az adót?

Hiába emelkedett a cigaretta jövedéki adója, a gyártók a régi áron adják termékeik jelentős részét. A dohánycégek szerint nem árháborúról, csak szezonális akciókról van szó - írja a Népszabadság.

Árháborút robbantott ki a hazai dohánygyárak között az áprilisi adóemelés – állítják a cigaretta-kiskereskedők. A lavinát a Philip Morris Magyarország Kft. (PMM) indította el, amikor májusban – versenytársai gyakorlatától eltérően – a jövedéki adó emelkedése ellenére sem növelte a Multifilter árát. A cigaretta tételes adója ezerszálanként 4200-ról 4950 forintra, a százalékos adó pedig 18-ról 20 százalékra emelkedett.

A PMM döntése meglepte a British American Tobacco (BAT) Hungary Kft.-t és a Reemtsma Debreceni Dohánygyár Kft.-t – e két cég ugyanis időközben már piacra dobta megnövelt árú termékeit. Azonban gyorsan reagáltak a megváltozott piaci helyzetre, és hamarosan ők is az adónövelés előtti áron kezdtek szállítani. Dohánykereskedők számlákkal tudják igazolni, hogy a BAT a Sopianaet előbb 365 forintért, majd 340 forintért, a Reemtsma pedig a Davidoffot 560 forintért, később 520 forintért adta csomagonként.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik