Belföld

Porsche 911 Turbo Cabriolet – erősebb, mint valaha

Igazi csemege a kabriók szerelmeseinek: az új Porsche-modell 420 lóereje, brutális fékjei és 300 fölötti végsebessége révén talán a legizgalmasabb nyitott tetős kocsi a világon.

A Porsche idén ünnepli a 911-es sorozat 40 éves születésnapját. A jeles dátum közeledtével egyre több különleges modell lát napvilágot: Ilyen az egyedi festésű 911 GT3 RS vagy a legújabb, és egyben legbrutálisabb 911
Porsche 911 Turbo Cabriolet – erősebb, mint valaha 1

kabrió. A német sportkocsigyár közel másfél évtized után szánta rá magát, hogy elkészítse a híres sorozat valaha készült legerősebb nyitott verzióját.


A turbós kabrió már első látásra is különbözik szívómotoros testvéreitől, hiszen hat centivel szélesebb. A szokatlanul bő kerékjáratok miatt a 911-es vadállati erőt sugároz. Ám a formás domborulatokon kívül más is árulkodik arról, hogy ez nem szokványos kabrió. A legszembetűnőbb jelek kétségkívül a hatalmas légbeömlők, mely a hátsó kerekek mögött dolgozó két hatalmas intercoolert táplálják. De természetesen az orrészt is telelyuggatták a tervezők, így a fékekhez is jut levegő bőven.

A tetejétől megfosztott Porsche kellő stabilitása és merevsége érdekében különleges erősítést kapott, ennek köszönhetően ez a jelenlegi legmerevebb nyitott 911-es karosszéria. A rendkívül jó minőségű acélból készített merevítőket a küszöbben és az autó oldalában helyezték el. Ez azonban némi súlytöbbletet jelent a csukott verzióhoz képest.

Legendás boxer

A tömeg növekedés semmiféle gondot nem okoz a stuttgartiak híres hathengeres erőművének. A 911 Turbo Cabriolet a VarioCam Plus változtatható szelepvezérlésnek köszönhetően 420 lóerőt és 560 Nm-es



Porsche 911 Turbo Cabriolet – erősebb, mint valaha 2


forgatónyomatékot képes előállítani. Ezekkel a paraméterekkel a kocsi igazi fenevad, mindössze 4,3 másodpercre van szüksége a százas tempó eléréséhez, de a 160-hoz is csak 9,5 kell. A lélegzetelállító száguldásnak csak a 305 km/órás végsebesség szab határt.

A rendkívül kifinomult motorhoz szériában hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik. De természetesen rendelhető a speciálisan a turbómotorhoz fejlesztett, kormányról is kapcsolható, automata Tiptronic S.

Kerámiafékek

A motor pokoli teljesítményét a viszkokuplungos négykerékhajtás juttatja az útra. Ennek köszönhetően a Porsche igazi kezes bárányként viselkedik. Szélsőséges helyzetekben a PSM (Porsche Stability Management) veszi át az uralmat, de az elektronika még ilyenkor is ügyel arra, hogy szükségtelenül ne rontsa a vezetési élményt.

A megfelelő lassulásról az elöl 225/40 ZR18-as, hátul, pedig 295/30 ZR18-as abroncsok mögött rejtőző hatalmas féktárcsák gondoskodnak. Az igazi megszállottak pedig akár PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes) versenyfékeket is rendelhetnek, mely rendszer állítólag a létező legjobb.



Porsche 911 Turbo Cabriolet – erősebb, mint valaha 3

Klikk a képre!


Full extrás



A kabrió a Porsche hagyományaihoz híven vászontetőt kapott. Az elektrohidraulikus motorokkal mozgatott ponyva 20 másodperc alatt képes záródni, ráadásul akár 50 km/órás sebességig használható. A felszereltséget tekintve a 911 kabrió még mindig az élen jár: széria a szélterelő paraván, a bőrbelső, a klíma, az elektronikus, memóriás ülések, a BOSE hifi és még egy sor kényelmi extra.

A biztonságról automata katapult bukócsövek gondoskodnak, melyek az ülések mögül felpattanva az utasoknak életmentő teret hoznak létre. Szükség esetén speciális oldallégzsákok lépnek működésbe, melyek


Porsche 911 Turbo Cabriolet – erősebb, mint valaha 4


lenyitott tető és lehúzott ablakok mellett is tökéletesen védik a testet, a fej, a mellkas és a medence vonalában. Így a fenevad nemcsak veszettül gyors, hanem biztonságos is.

A kocsi értékesítése Nyugat-Európában az ősszel indul. Az ára 140 ezer euró környékén kezdődik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik