Belföld

A Siemens szállítja a legtöbb mobilkommunikációs eszközt Kelet-Európába

A GfK legutóbbi, 2003 áprilisában készített felmérése szerint a Siemens AG (NYSE: SI) (FWB: SIE) mobil kommunikációs csoportja Kelet-Európa vezető mobil kommunikációs eszköz szállítójává vált. Három új mobiltelefonja, amelyet a minap mutattak be Moszkvában, valószínűleg tovább növeli a cég piaci részesedését.

Nyugat-Európával ellentétben a kelet-európai mobil kommunikációs piac évente több mint 10 százalékkal bővül, a térség legnagyobb piacán, Oroszországban pedig a 100 százalékot is meghaladja az éves növekedési ráta. Oroszországban a Siemens a mobiltelefonok, a vezeték nélküli telefonok és a mobil kommunikációs hálózatok terén is piacvezető.

A kelet-európai mobiltelefon-piac szinte korlátlanul bővíthető. Miközben tavaly a nyugat-európai piac stagnált vagy alig néhány százalékkal növekedett, Kelet-Európa számos országában évről évre rendkívül dinamikusan emelkedik a mobil kommunikációs eszközök használóinak száma: 2002 áprilisa és 2003 áprilisa között Csehországban 23 százalékkal, Lengyelországban 40 százalékkal, a térség legnagyobb piacán, Oroszországban pedig több mint 120 százalékkal, 8,6 millióról több mint 18 millióra növekedett. A mobiltelefon-piacok telítettsége Kelet-Európában átlagosan 20 százalék, Nyugat-Európában pedig több mint 80 százalék. Eközben a Siemens mobile még piaci részesedését is bővíteni tudta a térségben, és csaknem valamennyi országban piacvezetővé vált.

Jelenleg a Siemens adja el a legtöbb mobiltelefont Horvátországban, Oroszországban, Boszniában, Fehéroroszországban, Magyarországon, Lettországban és Litvániában, piaci részesedése többnyire 30 és 35 százalék közé esik ezekben az államokban. A Siemens forgalmazza a legtöbb digitális vezeték nélküli terméket Oroszországban, Szlovéniában, Szlovákiában, Horvátországban, Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Szerbiában. Ami a mobil telekommunikációs infrastruktúrát illeti, a cég Oroszországban, Horvátországban és Boszniában piacvezető, mintegy 24 százalékos részesedéssel.

Időközben három új mobiltelefon kelet-európai bemutatkozására is sor került. Mind a három kimondottan a térség gyorsan növekvő piacainak igényeit hivatott kielégíteni. Az A52-es mobiltelefont elsősorban olyanoknak ajánlják, akik először vásárolnak ilyen terméket, és olyan országban élnek, például Ukrajnában, ahol alacsonyan a telítettség. A fényképezőgéppel is ellátott két típus, a C60-as és az MC60-as inkább a fejlettebb, nagyobb telítettségű piacok (például Csehország, Lengyelország és Magyarország) igényeit elégítheti ki. Ezekben az országokban nagyobb kereslet mutatkozik a színes kijelzővel és fényképezőgéppel ellátott, de még megfizethető áron kínált mobiltelefonok iránt. Az M60-as az első olyan közepes árfekvésű mobiltelefonok közé tartozik, amelynek beépített fényképezőgépe van, így új fogyasztói rétegek meghódítására is alkalmas.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.