Az iraki háború, a vírusos tüdőgyulladás és más egyéb okok miatt a turizmus fejlődése világszerte megtorpant, Magyarországon azonban mégis kedvező jelek utalnak arra, hogy a kitűzött cél elérhető – mondta Pál Béla.
Hozzátette, az áprilisi statisztika már 17,4 százalékos belföldi és 3 százalékos külföldi vendégforgalom-emelkedést mutat, miközben például Horvátországban 12 százalékos az idegenforgalom visszaesése. Bíztatónak nevezet, hogy amíg tavaly 1,8 milliárd forint értékben fogyott el a belföldi forgalmat erősítő üdülési csekk, addig idén mostanáig 3,2 milliárd forintért vásárolt a lakosság.
Ennek az élénkülésnek pozitív hatása a következő hónapokban lesz majd lemérhető – mondta. Pál Béla utalt rá: az EU-tagság várhatóan serkentően hat a hazai idegenforgalom fellendítésére, ugyanis az unión belül megnő majd az érdeklődés a frissen csatlakozott országok iránt.
Éppen ezért már most a visegrádi négyek közös stratégiát dolgoztak ki az idegenforgalom fejlesztésére, és már egy közös füzetet is kiadtak a vonzó turistahelyek felsorolásával. Magyarországon pedig beindult az intenzív marketing tevékenység a hazai tájak megismertetésére Európában. Ennek keretében például Németországban az idén 16 különböző nemzetközi vásáron, kiállításon képviselteti magát Magyarország, közreadva az idegenforgalmi értékeket.
A Ráckevén megnyílt Kék Duna Wellness Hotel – mint Farkas József tulajdonos az MTI-nek elmondta – 400 millió forintból épült, 60 millió forintot a Széchenyi-terv keretében az állam adott, a többi magántőke.