A női és férfi lapok, nevükkel ellentétben egyáltalán nem egyneműek. Sok nő olvas férfi lapokat, és néha a férfiak is a kezükbe vesznek egy-egy női lapot – derül ki a GfK Piackutató Intézet „Nemzeti Médiaanalízis” című, tavalyi második félévi adatok alapján készült tanulmányából.
A férfi magazinokat olvasó hölgyek között erősen felülreprezentáltak az érettségizettek: a férfilapokat faló nők közel fele érettségizett, míg a teljes népességből csak 23 százalék rendelkezik középfokú végzettséggel.
A női lapokat forgató férfiak több mint fele érettségizett vagy diplomás. Ennek megfelelően kisebbséget alkotnak a nyolc általánost vagy kevesebbet végzettek.
Többek között errezt tárja fel a nyomtatott és elektronikus sajtó piackutatási eredményeit tartalmazó „Nemzeti Médiaanalízis” című tanulmány, a legutóbbi, tavalyi második félévi adatok alapján.
Ha a korcsoportokat nézzük, akkor az látható, hogy leginkább a 30 évesnél fiatalabb nők érdeklődnek a férfiaknak szóló témák iránt, legkevésbé pedig az 50 évesek és idősebbek.
A női lapokat olvasgató férfiak legnagyobb része a 18-29 év közötti, és itt is 50 felett csökken meredeken az érdeklődés.
Figyelemre méltó, hogy mind a férfi, mind a női lapot olvasók között alulreprezentált az egy fős háztartásban élők száma. Adódik a következtetés, hogy a férfi lapokat olvasó nők elsősorban a férfiak által megvásárolt lapokba nézik át, és a helyzet fordítva is érvényes.