Belföld

Audi A3 – egyre sportosabb

admin

2003. 04. 26. 11:00

A megújult A3-as sportosabb vonalaival és új karosszériáival a csúcsra tör. Ebben remek segítség a rengeteg műszaki frissítés és a VW Golf V-s platformja.

Az utóbbi időben némileg megváltozott az Audi pozíciója a Volkswagen konszernen belül, hiszen manapság a VW modelleknek is egyre nagyobb a presztízsük. A négykarikás márkának ezért elsődlegesen a sportosabb vevők igényeit kell kielégítenie, így az Audi egyre több olyan tanulmányt mutat be, mint a Nuvolari vagy a Pikes Peak. Eközben természetesen a szériaautóknál is nagy ütemben zajlik a fejlesztés, hiszen elkészült az A8 hosszított változata, és megjelent a felpaprikázott S4-es is.


Kattintson a képre!


Maradtak az arányok

Az új A3-as formaterve követi az A8-assal megkezdett új irányvonalat. Arányait tekintve azonban nem sokban tér el elődjétől. Az egységes márkaarculat érdekében az A3 nagyon Audis lett: több határozott él teszi karakteresebbé a karosszériát, és az emelkedő övvonalnak köszönhetően az autó sportos dinamikát sugároz.


A kocsi orrkialakítása is illeszkedik a márkaarculathoz, a hűtőmaszk kialakítása szinte teljesen azonos a többi Audi modellen látottal, újdonságot csak az enyhén felfelé húzott első lámpatestek jelentenek. Ezzel együtt az A3 sportosabb ugyan mint elődje, de közel sincs olyan markáns egyénisége, mint a márka siker modelljének számító TT-nek.



Az új A3 megkapta a VW Golf V. generációjának padlólemezét, melynek köszönhetően 65 mm-el nőtt a kocsi tengelytávja, ami elsősorban a hátsó utasok lábterére van jótékony hatással, emellett a szélessége is nőtt 30 mm-el. A sportosabb formát pedig tovább hangsúlyozzák a rövidebb túlnyúlások, és a 10 mm-es magasságcsökkenés.


Kattintson a képre!

Műszaki csemegék

A kocsi hajtásáról alapverzióban egy 1,6 literes 102 lóerős benzinmotor gondoskodik. A motorpiramis következő lépcsője a közvetlen befecskendezéses, 150 lóerős kétliteres. A csúcsverzióban pedig a Golf R32-es 250 lóerős, 3,2 literes V6-osa került, mellyel mindössze 6,5 másodpercet vesz igénybe a 100 km/órára gyorsítás. A motorkínálatba két dízel is bekerült, melyek közül a gyengébb is 105 lóerős. Az erősebb pedig egy új fejlesztésű kétliteres dízelmotor, 140 lóerős teljesítményével 200 km/óra feletti a végsebességre is képes.

 Dupla

kuplung

A VW új váltómechanizmusa gyár szerint olyan finoman kapcsol, mint a legjobb automata, de kézi kapcsolással, jóval gyorsabb a manuális váltóknál. Ez úgy érhető el a DSG-ben (direktschaltende Sechsgang-Automatikgetriebe), hogy két olajos kuplungot alkalmaznak. Az egyik tengelykapcsoló a páratlan fokozatokat (1, 3, 5) és a hátramenetet szolgálja ki, a másik, pedig a páros előremeneti fokozatokat (2, 4, 6) kezeli. A hidraulikus és elektronikus vezérlésű váltó lényegében előkészíti a következő fokozatot, és a váltás pillanatában a kuplunggal aktiválja. Ennek eredményeként lényegesen lerövidül a váltási idő és ráadásul mindez rángatásmentesen valósul meg.

Az erőátviteli rendszert alaposan átdolgozták, már megjelenésekor az elsőkerék-hajtású modellek mellett rendelhető lesz az összkerék-hajtású kivitel is. Ám ezek a modellek nem kapják meg a Torsen differenciálműves quattro hajtást, hanem egy egyszerűbb megoldással oldják meg az összkerékhajtást. A váltók között is megnőtt a választék, hiszen rendelhető hatfokozatú kézi  és a kategóriában szintén szokatlan hatfokozatú tiptronic is, emellett egy igazi műszaki csemege is elérhető a duplakuplungos DSG alakjában.

A mérnökök igyekeztek a kocsi futóművét is sportosabbra hangolni, ezért hátra igényesebb, négy lengőkaros kerékfelfüggesztést terveztek. A kerekek már az alapváltozatnál is 16 colosak és felárért akár igazi sportfutómű is rendelhető, mellyel a kocsi további 15 mm-rel kerül közelebb a földhöz.


Kattintson a képre!

Jól fel van szerelve

Az A3-as Audi kategóriájában szinte páratlan felszereltséggel rendelkezik. A két első és két oldalsó légzsák mellett széria a hátsó utasok fejét is védő függönylégzsák is, ugyanúgy, mint a menetstabilizáló elektronika vagy a négy elektromos ablakemelő, de ez szinte természetes egy prémiummárkánál. Az igazi luxust olyan berendezések biztosítják mint a Bose audio-vizuális központtal kombinált navigációs rendszer, vagy az elektromosan fűthető hátsó ülések és a többzónás digitális klíma.

Az A3-as egyelőre csak háromajtós karosszériával készül, az ötajtós modellt a tervek szerint egy 25 cm-rel hosszabb kombi váltja fel, és nem kizárt egy terepjáró változat sem, melyet egyelőre A3 Crossover néven emlegetnek. Hazánkba a nyár elején várható a kocsi megjelenése, melynek áráról egyelőre nincsenek hírek.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

WASHINGTON, DC - SEPTEMBER 06:  Supreme Court nominee Judge Brett Kavanaugh organizes his desk before testifying to the Senate Judiciary Committee on the third day of his Supreme Court confirmation hearing in the Hart Senate Office Building on Capitol Hill September 6, 2018 in Washington, DC. Kavanaugh was nominated by President Donald Trump to fill the vacancy on the court left by retiring Associate Justice Anthony Kennedy.  (Photo by Chip Somodevilla/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.