Belföld

Alacsony részvétel – hatékony volt-e a drága kampány?

"Magasabb részvételi arányra számítottunk" - nyilatkozta Suba János, az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány ügyvezető titkára az Indexnek - "hiszen minden kutatás magasabb várható részvételt jelzett". Mint mondta, "elbambult az ország", sokan nem mentek el szavazni, mivel biztosak voltak a végeredményben.

Az EU-csatlakozás kommunikációjára létrehozott alapítvány ügyvezetője szerint sikeres volt az EU-kampány, és részben ennek a sikernek is betudható az alacsony részvétel. Véleménye szerint a kampány nemcsak tájékoztatta a polgárokat a csatlakozás kérdéseiről, de többségüket meg is győzte arról, hogy igennel kell szavazniuk. Közülük sokan azonban úgy érezték, biztosan meglesz a végeredmény, ezért nem mentek el szavazni.

Suba szerint utólag felróható a kampány készítőinek, hogy a meggyőzésre fordítottak több energiát, és azt természetesnek vették, hogy mindenki elmegy szavazni. Véleménye szerint ugyanakkor “az eredmény magáért beszél”, hiszen nyilatkozata időpontjában, negyed tízkor még nem lehetett tudni a pontos százalékokat, az azonban már biztos volt, hogy a szavazók nagy többsége igennel voksol.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.