Belföld

Megújult a Yahoo! keresője

Hétfő óta megújult formában és szolgáltatásokkal működik a Yahoo! internetes keresője, a Yahoo Search. A szolgáltatás egyelőre a rivális Google keresőtechnológiáját használja, ahogy a honlap arculata és az elérhető funkciók is a Google-ra emlékeztetnek.

A Yahoo Search! újdonságai közé tartozik a letisztult, egyszerű arculat, amely kevés grafikai elemet tartalmaz. Az oldalon immár nem találhatunk nagyméretű reklámbannereket, hanem a Google által alkalmazott stratégiának megfelelően az oldal jobb oldalán szöveges dobozokban jelennek meg az aktuális keresőkifejezéshez kapcsolható hirdetések.

Ami a tartalmi újdonságokat illeti, a cél az volt, hogy a találati oldalon minél több információt kapjon a felhasználó. Így például a map hívószót begépelve a keresőszó elé a találatok listája fölött jó eséllyel azonnal láthatóvá válik a keresett terület térképe. Lehetőségünk van a kereséseket számos szempont (domain, nyelv, az oldal legutolsó frissítése) szerint szűkíteni, illetve beállítani, hogy hány találatot szeretnénk egyetlen oldalon látni. További kiemelendő újdonság, hogy a találatok mellett egy kis ikonra kattintva új ablakban nyithatjuk meg a kiválasztott weboldalt, és – ahogy a Google-ben már hosszú ideje – lehetőségünk van az oldalak elmentett változatainak (cached) megtekintésére is.

A Yahoo! tervei között szerepel a vállalat által nemrégiben felvásárolt Inktomi technológiájának beépítése a keresőszolgáltatásba, ez azonban nem feltétlenül jelenti a Google-technológia feladását is. Az új szolgáltatást bemutató rövid útmutató elérhető az alábbi oldalon.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik