A német Lufthansánál a földi személyzetet április 15-től bérkiegyenlítés nélkül napi másfél órával rövidebb ideig alkalmazzák. A válságcsomag ezen kívül tartalmazza 13 ezer főnyi légiszemélyzet számára is a rövidített munkaidőt. A Lufthansa már hetekkel ezelőtt a saját és a partnerflottáinál 55 gépet leállított. A légitársaság kedden profitfigyelmeztetést adott ki az első negyedévre.
Az olasz Alitalia – az első negyedévi 50 millió eurós vesztesége után – elsősorban a közepes és a nagy távolságú járatainak utaskísérőiből bocsát el.
A holland KLM 30 ezer munkahelyéből 2-3 ezer megszüntetését jelentette be a hónap elején. A társaság költségcsökkentő intézkedéseivel mintegy 500 millió eurót akar évente megtakarítani.
Az Európán kívüli térségekből az ausztrál Qantas 35 ezer álláshelyéből 1400-at tervez megszüntetni úgy, hogy ezer alkalmazottat elbocsát, 400 helyet pedig nem tölt be ismét. 300 teljes munkaidős dolgozóját a légitársaság csak részmunkaidőben akarja alkalmazni.
Az EU-bizottság becslései szerint az iraki háború 2,5 milliárd euró veszteséget okoz az európai légitársaságoknak, amelyek azonban nem kapnak közvetlen pénzügyi támogatást az EU-tól. – Az utasszám csökkenése jelenleg elviselhető mértékű, és az üzemanyagárak sem nőttek drámaian – jelentette ki korábban az EU közlekedési biztosa. Ugyanakkor nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a légitársaságok pótlólagos EU pénzekhez jussanak, ha repülési tilalom miatt útvonalakat kell megszüntetniük, vagy elkerülésekre kényszerülnek.
A Nemzetközi Légiszállítási Szövetség (IATA), világszerte 7 milliárd dollár veszteséggel számol az idén. Az iraki háború tovább súlyosbítja a válságot, amelyet 2001. szeptember 11-e következményei mélyítettek el, és mintegy 30 milliárd dolláros halmozott veszteséghez vezethet – véli a szervezet. Az IATA előrejelzései szerint az utasok száma 15-20 százalékkal csökkenhet a megszokott szinthez képest, habár a visszaesés térségenként különböző lesz.