Belföld

Hatástalan a francia borok amerikai bojkottja

Az amerikai hazafias érzelmek helyett a romló gazdasági helyzet és az idegen nyelvű felirat tántorítja el a vásárlókat a francia boroktól, de összességében a bojkott hatástalan – áll az iparág elemzőinek jelentésében.

Az iparág elemzője, Gladys Horiuchi a kaliforniai székhelyű Borintézet (Wine Institute) munkatársa szerint a francia borok diszkriminációja csak retorika. A számok azt mutatják a háború kezdete óta a francia borok eladása jelentősen nőtt.

Gladys Horiuchi szerint a francia borok eladását az inkább az amerikai gazdaság alulteljesítése és az életszínvonal romlása veszélyezteti. Továbbá sokan azért nem vásárolnak francia bort, mert egyszerűen nem értik a borosüveg feliratait. Így a hazai márkák mellett az ausztrál importból származó borokat részesítik előnyben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik