Belföld

Bentley Continental GT – hétköznapi luxus

A Bentley sportkupéja egy új, szokatlan kategóriát teremt. A mindennapi használatra is alkalmas elérhető árú sportkocsi igazi csemege a luxusautók piacán.

Az utóbbi időben egyre több gyártó jelenik meg a viszonylag kicsi luxusautó piacon, ráadásul mind nagyszabású terveket dédelgetnek. Éppen ezért a Bentleynél úgy gondolták, hogy ideje lenne nyitni az olcsóbb, sportos autók felé. A Continental GT először a 2002-es Párizsi Autószalonon mutatkozott be, ahol rögtön a közönség egyik kedvencévé vált. A teljesen szériaérett modell azonban csak Genfben debütált.


Bentley Continental GT – hétköznapi luxus 1

Kattintson a képre!

Letisztult formák

A karosszéria vonalvezetése a gyár szerint 75 évnyi evolúció eredménye: a formákat tekintve az ős az 1928-as Speed Six modell, a fejlődés következő állomása az 1952-es R-Type Continental, mely futurisztikus formájával kora egyik sztárja volt. A tervezők a neves ősöktől próbáltak néhány különleges design elemet átörökíteni az új GT modellre: ilyen a markáns krómozott hűtőmaszk, és az erőtől duzzadó hátsó traktus.

A gyönyörűen ívelő sportkocsi karosszériája további érdekességekkel szolgál. A Bentley a 2+2 kifejezést az eredeti értelmében használja, vagyis a GT-ben egy 4 tagú család, akár hosszú távon is teljes kényelemben utazhat. Emiatt a Bentley gyakorlatilag akár mindennapos használatra is alkalmas, ami merőben szokatlan, hiszen az ilyen kaliberű kocsik általában szűk utasterük miatt csak korlátozottan használhatók.


Bentley Continental GT – hétköznapi luxus 1


A tervező gárdának sikerült megoldania, hogy az alacsony kupés tetőív ellenére az utastérben kellően tágas hely maradjon. A kényelemes üléspozíciót a magasabbra helyezett ülések biztosítják, így némileg csökken a sportos feeling, de az utasok végtagjai még a hosszú utazások során sem fárad el.

Villámgyors

Egy 2,3 tonnás monstrum dinamikus mozgatásához valami igazán erős, és brutális motor szükséges. Szerencsére a Volkswagen-konszernen belül akad ilyen szép számmal: a választás a Phaetonból ismert különleges “W” elrendezésű, 6 literes 12 hengeresre esett. Ráadásul az alapból 420 lóerős motort két turbófeltöltővel is megspékelték, így a teljesítménye 560 lóerőre módosult. Ezt a hatalmas erőt, és a 650 Nm-es nyomatékot egy 6 fokozatú automataváltó továbbítja mind a négy kerékhez. Ennek eredményeként a kocsi mindössze 4,8 másodperc alatt katapultál százra, a végsebessége pedig eléri a 300 km/órát.


Bentley Continental GT – hétköznapi luxus 1


A nagyfokú menetkényelemről az elektromosan állítható, lengéscsillapítókkal felszerelt légrugók gondoskodnak, a rendszer képes a másodperc tört része alatt beavatkozni, így minden pillanatban biztosítható az ideális úttartás. Határhelyzetekben lép működésbe az elektronikus stabilitáskontroll (ESP), mely a remek fékrendszer és az ABS segítségével könnyíti meg a vezető dolgát. Ha az elektronikus rendszerek garmadája mellett mégis bekövetkezne a baleset, a Bentley utasainak akkor sem kell aggódniuk, hiszen a rendkívül masszív felépítés mellett a legmodernebb biztonsági berendezések óvják a bent ülőket. Széria a két első légzsák, a négy oldalsó légzsák és az ablaklégzsákok.

Fa és bőr


Bentley Continental GT – hétköznapi luxus 1

Kattintson a képre!

Az utastér tervezésénél nagy hangsúlyt fektettek a minőségre, és a kényelmes luxuskörnyezetre, de emellett egy sor high-tech berendezés is helyet kapott. A legtöbb funkció közvetlenül a kormányról irányítható, így a vezetőnek kevésbé terelődik el a figyelme a vezetésről.


Bentley Continental GT – hétköznapi luxus 1

Kattintson a képre!


A finom beállításokat a középkonzolon elhelyezett multifunkcionális LCD kijelzővel lehet végrehajtani, innen vezérelhető: a többzónás klíma, a navigációs rendszerrel kombinált audió- és videóberendezés is. A rengeteg high-tech felszerelés mellett a Bentley továbbra is a tradicionális belsőt favorizálja: mindenhol a legfinomabb anyagok, króm, bőr, és polírozott fabetétek találhatók.

A Bentley Continental GT az év második felében kerül a szalonokba, de az érdeklődés már akkora, hogy az idei teljes, 3200 darabos mennyiség elfogyott. így minden bizonnyal sikermodell lesz a kategóriájában rendkívül kedvező árú (110 ezer font) GT.


 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik