Belföld

Bentley Continental GT – hétköznapi luxus

A Bentley sportkupéja egy új, szokatlan kategóriát teremt. A mindennapi használatra is alkalmas elérhető árú sportkocsi igazi csemege a luxusautók piacán.

Az utóbbi időben egyre több gyártó jelenik meg a viszonylag kicsi luxusautó piacon, ráadásul mind nagyszabású terveket dédelgetnek. Éppen ezért a Bentleynél úgy gondolták, hogy ideje lenne nyitni az olcsóbb, sportos autók felé. A Continental GT először a 2002-es Párizsi Autószalonon mutatkozott be, ahol rögtön a közönség egyik kedvencévé vált. A teljesen szériaérett modell azonban csak Genfben debütált.


Bentley Continental GT – hétköznapi luxus 1

Kattintson a képre!

Letisztult formák

A karosszéria vonalvezetése a gyár szerint 75 évnyi evolúció eredménye: a formákat tekintve az ős az 1928-as Speed Six modell, a fejlődés következő állomása az 1952-es R-Type Continental, mely futurisztikus formájával kora egyik sztárja volt. A tervezők a neves ősöktől próbáltak néhány különleges design elemet átörökíteni az új GT modellre: ilyen a markáns krómozott hűtőmaszk, és az erőtől duzzadó hátsó traktus.

A gyönyörűen ívelő sportkocsi karosszériája további érdekességekkel szolgál. A Bentley a 2+2 kifejezést az eredeti értelmében használja, vagyis a GT-ben egy 4 tagú család, akár hosszú távon is teljes kényelemben utazhat. Emiatt a Bentley gyakorlatilag akár mindennapos használatra is alkalmas, ami merőben szokatlan, hiszen az ilyen kaliberű kocsik általában szűk utasterük miatt csak korlátozottan használhatók.


Bentley Continental GT – hétköznapi luxus 1


A tervező gárdának sikerült megoldania, hogy az alacsony kupés tetőív ellenére az utastérben kellően tágas hely maradjon. A kényelemes üléspozíciót a magasabbra helyezett ülések biztosítják, így némileg csökken a sportos feeling, de az utasok végtagjai még a hosszú utazások során sem fárad el.

Villámgyors

Egy 2,3 tonnás monstrum dinamikus mozgatásához valami igazán erős, és brutális motor szükséges. Szerencsére a Volkswagen-konszernen belül akad ilyen szép számmal: a választás a Phaetonból ismert különleges “W” elrendezésű, 6 literes 12 hengeresre esett. Ráadásul az alapból 420 lóerős motort két turbófeltöltővel is megspékelték, így a teljesítménye 560 lóerőre módosult. Ezt a hatalmas erőt, és a 650 Nm-es nyomatékot egy 6 fokozatú automataváltó továbbítja mind a négy kerékhez. Ennek eredményeként a kocsi mindössze 4,8 másodperc alatt katapultál százra, a végsebessége pedig eléri a 300 km/órát.


Bentley Continental GT – hétköznapi luxus 1


A nagyfokú menetkényelemről az elektromosan állítható, lengéscsillapítókkal felszerelt légrugók gondoskodnak, a rendszer képes a másodperc tört része alatt beavatkozni, így minden pillanatban biztosítható az ideális úttartás. Határhelyzetekben lép működésbe az elektronikus stabilitáskontroll (ESP), mely a remek fékrendszer és az ABS segítségével könnyíti meg a vezető dolgát. Ha az elektronikus rendszerek garmadája mellett mégis bekövetkezne a baleset, a Bentley utasainak akkor sem kell aggódniuk, hiszen a rendkívül masszív felépítés mellett a legmodernebb biztonsági berendezések óvják a bent ülőket. Széria a két első légzsák, a négy oldalsó légzsák és az ablaklégzsákok.

Fa és bőr


Bentley Continental GT – hétköznapi luxus 1

Kattintson a képre!

Az utastér tervezésénél nagy hangsúlyt fektettek a minőségre, és a kényelmes luxuskörnyezetre, de emellett egy sor high-tech berendezés is helyet kapott. A legtöbb funkció közvetlenül a kormányról irányítható, így a vezetőnek kevésbé terelődik el a figyelme a vezetésről.


Bentley Continental GT – hétköznapi luxus 1

Kattintson a képre!


A finom beállításokat a középkonzolon elhelyezett multifunkcionális LCD kijelzővel lehet végrehajtani, innen vezérelhető: a többzónás klíma, a navigációs rendszerrel kombinált audió- és videóberendezés is. A rengeteg high-tech felszerelés mellett a Bentley továbbra is a tradicionális belsőt favorizálja: mindenhol a legfinomabb anyagok, króm, bőr, és polírozott fabetétek találhatók.

A Bentley Continental GT az év második felében kerül a szalonokba, de az érdeklődés már akkora, hogy az idei teljes, 3200 darabos mennyiség elfogyott. így minden bizonnyal sikermodell lesz a kategóriájában rendkívül kedvező árú (110 ezer font) GT.


 

Címkék: archívum

Ajánlott videó mutasd mind

Ha elkészül a koronavírus-vakcina, csak akkor jön majd a neheze

Néhány hónap múlva forgalomba kerülhetnek az első koronavírus-vakcinák, de azokat el is kell juttatni az emberekhez. A feladat összetett, és egyelőre az is kérdés, mennyit tudnak majd rövid idő alatt gyártani az oltóanyagból. Meg persze az is, hogy kinek jut belőle.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.