Belföld

A BA 10-20 százalékos forgalomcsökkenésre számít háború esetén

Rod Eddington a Financial Times hétvégi számában megjelent nyilatkozatában azt mondta: a BA a forgalomcsökkenésre repülőgépek leállításával és legalábbis időleges elbocsátásokkal lenne kénytelen reagálni.

A legnagyobb európai légitársaság, amely 2001 augusztusa óta már 10 ezerrel csökkentette alkalmazotti állományát, háború esetén valószínűleg felgyorsítaná a következő 12 hónapra előirányzott további 3 ezres leépítést.

Eddington szerint a nagy amerikai légitársaságok közül – a már csődben lévő United és US Airways után – a BA stratégiai partnere, az American Airlines, a világ legnagyobb légitársasága is arra kényszerülhet, hogy csődvédelembe meneküljön, ha nem sikerül jelentős bércsökkenésben megállapodnia az alkalmazottakkal. – Utána fel kell tenni azt a kérdést is, hogy mi lesz a Deltával, a Continentallal és a Northwesttel – mondta a British Airways vezetője, utalva a további nagy amerikai légitársaságokat fenyegető veszélyekre.

Hozzátette ugyanakkor, hogy 2001. szeptember 11-e után “hatalmas (állami) pénzekkel tömték ki” az amerikai légitársaságokat, és ha ez megismétlődik, annak már az európai légitársaságokra is hatása lesz, amelyeknek egyre nagyobb mértékben támogatott amerikai cégekkel kell versenyezniük.

Az iraki háborúra készülve a British Airways már megkezdte közel-keleti személyzetének kivonását a térségből, és a ciprusi Larnakában állított fel térségi központot. A BA különösen tudatában van a háború jelentette veszélyeknek, hiszen az iraki invázió éppen a kuvaiti repülőtéren érte a cég egyik Boeing 747-es óriásgépét, amely meg is semmisült a harcokban, és személyzetének egy részét az irakiak később élő pajzsként használták. Eddington szerint a térségbe irányuló járatok számát az igény csökkenése miatt már csökkentették is. Hozzátette: jelentős az egyirányú utasforgalom (a Közel-Keletről).
[More on New Zeland Herald]

Ajánlott videó

Olvasói sztorik